قربانی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

آمادگی برای راه‌اندازی خطوط تولید تیرورق در کشور

آمادگی برای راه‌اندازی خطوط تولید تیرورق در کشور

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت مهران الکترونیک صنعتی از آمادگی این شرکت برای نصب و راه‎اندازی خطوط تولید H Beam (تیرورق) در کشور خبر داد و گفت: این خطوط تولید متعلق به شرکت چینی ونزین بوده و محصولات آن براساس آخرین تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت و قیمت مناسب تولید می‌شوند.

محسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه تیرورق در صنعت ساختمان کاربرد دارد، افزود: تیرورق در واقع همان تیرآهن بسیار سبک اما با استحکام بالا و قیمت ارزان و کیفیت مناسب است. ما قادریم خطوط تولید تیرورق را از 10 تا 60 سانتیمتر نصب و راه‎اندازی کنیم. جالب است بدانید که در ژاپن که کشور زلزله‌خیزی است در ساختمان‌های تا 9 طبقه از این محصول به دلیل استحکام بالا در برابر زلزله استفاده می‌شود و در چین هم به همین شکل. این محصول می‌تواند جایگزین تیرآهن‌های گرم شود. هزینه تولید آن بسیار پایین و مانند یک کارخانه تولید لوله و پروفیل است.

وی افزود: هنوز در ایران درخواستی برای نصب و راه‎اندازی خط تولید این محصول ارائه نشده است اما یک نفر برای مشهد در این زمینه درخواست داده که قصد دارد محصول خود را به ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه که از این محصول استقبال کرده‌اند، صادر کند.

مدیرعامل شرکت مهران الکترونیک صنعتی همچنین از آمادگی شرکت مهران الکترونیک برای نصب و راه‎اندازی خطوط تولید لوله‌های API نفت و گاز تحت لیسانس شرکت ونزین چین در ایران خبر داد و گفت: با چند شرکت نیز در این زمینه وارد قرارداد شده‌ایم. این شرکت چینی لوله‌های نفت و گاز را با آخرین تکنولوژی روز و با قیمت و کیفیت مناسب تولید می‌کند. ما می‌توانیم برای متقاضیان در ایران این خطوط را نصب و راه‎اندازی کرده و حتی شش ماه هم تولید کنیم. برای تولید لوله‌های حفاری، کیسینگ، تیوبینگ و لاین نیز آمادگی داریم.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت مهران الکترونیک در سال 1366 تاسیس شده است، اظهار کرد: ما در زمینه الکترونیک صنعتی کارخانه‌ها فعالیت داریم و از سال 1380 نیز در حوزه نصب و راه‎اندازی خطوط تولید انواع محصولات فلزی، لوله و پروفیل، میلگرد، تیرآهن، انواع لوله و ... فعالیت داریم. حتی بعد از نصب و راه‎اندازی نیز در برخی موارد تا شش نیز برای مشتریان اقدام به تولید محصول می‌کنیم تا در این مدت زمان کار آموزش به نیروهای کار نیز صورت بگیرد. در همین راستا تقریبا همه شرکت‌های حوزه لوله و پروفیل ما را می‌شناسند و ما با آنها کار کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار ماین نیوز که وضعیت فعلی صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟ توضیح داد: در حال حاضر به این دلیل که صنعت ساختمانی در رکود قرار دارد، تولید در بخش لوله و پروفیل فولادی هم کم شده است. امیدواریم در سال 1395 و همزمان با برطرف شدن تحریم‌ها تولید نیز رونق بگیرد. البته من اعتقاد دارم کسانی که آینده‌نگر هستند، قطعا تنها به وضع موجود نگاه نمی‌کنند و مطمئنا چشم‌انداز روشنی در انتظار صنعت و تولید ایران است.

وی افزود: در اطراف ایران و در کشورهایی مانند عراق، سوریه و افغانستان خرابی‌های زیادی ایجاد شده است و بعد از برطرف شدن تحریم‌ها این کشورها برای تامین محصولات موردنیاز خود به ایران خواهند آمد و در صورت لغو تحریم‌های بانکی و سوئیفت خرید از محصولات و مقاطع فولادی ساخت ایران برای این کشورها راحت‌تر خواهد شد. بنابراین توصیه من این است که تولیدکنندگان به فکر آینده باشند و اصلا فقط به وضعیت کنونی بازار نگاه نکنند.

مدیرعامل شرکت مهران الکترونیک صنعتی همچنین با انتقاد از عدم حضور سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در نمایشگاه لوله و اتصالات اظهار کرد: نمی‌دانم چرا دوستان در سندیکا در نمایشگاه شرکت نکردند. حضور در نمایشگاه از جنبه اطلاع از دستاوردهای این صنعت کاملا اقدامی ضروری است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا