کف نهایی سنگ آهن 36 دلار در تن خواهد بود

کف نهایی سنگ آهن 36 دلار در تن خواهد بود

در پاسخ به این سوال که بالاخره کف بازار سنگ آهن چه قیمتی است، دویچه بانک نظراتی دارد. اقتصاددان ارشد این بانک در استرالیا معتقد است که 36 دلار در تن می تواند کف نهایی باشد زیرا برای تولیدکنندگان استرالیایی که جزو تولیدکنندگان با کمترین بهای تمام شده هستند، بهای تمام شده حدود 26 دلار است.

 

به گزارش نرخ باكس و به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، روز گذشته، آمار چین نشان داد که تولید فولاد با 1.6 درصد افت به 63.32 میلیون تن در ماه رسیده است. تا اینجای سال تولید فولاد این کشور با 2.2 درصد نزول به حدود 738 میلیون تن بالغ می شود. چین حدود نیمی از فولاد جهان را می سازد.
روز جمعه قیمت سنگ آهن به کف ده ساله خود در 38.30 دلار در تن رسیده بود. مقایسه این قیمت با سال 2011 یعنی 180 دلار به ما کمک می کند شدت نزول قیمت ها را بهتر درک کنیم.
تحلیل گر دویچه بانک می گوید: "تولیدکنندگان مختلف در نقاط مختلفی از منحنی بهای تمام شده هستند. 36 دلار قیمتی است که اگر بازار زیر آن بماند، از حجم تولید استرالیا نیز کاسته خواهد شد. در 26 دلار بخش بزرگی از تولید سنگ آهن استرالیا سودآوری اقتصادی نخواهد داشت. استرالیا یکی از تولیدکنندگان کم هزینه سنگ آهن در جهان است. در نتیجه اگر تولید برای استرالیا اقتصادی نباشد، احتمالا دیگران هم تولید خود را متوقف کرده اند."
به این ترتیب باقی ماندن قیمت سنگ آهن زیر 36 دلار بسیار غیرمحتمل و مستلزم آن است که بسیاری از تولیدکنندگان با تحمل زیان همچنان به تولید خود ادامه دهند. وی می افزاید: "احتمال اینکه به آنجا برسیم و تولیدکنندگان استرالیایی هم از بازار خارج شوند بسیار کم است."

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا