توضیحات معاون اول رییس جمهور درمورد ادغام وزاتخانه ها

توطئه نفتی در بازارها چگونه خنثی می شود؟

توطئه نفتی در بازارها چگونه خنثی می شود؟

معاون اول رییس جمهور، در مراسم گشایش دوزادهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران به تشریح شرایط اقتصاد ایران پرداخت.

به گزارش صدای اقتصاد معاون اول رییس جمهور، در مراسم گشایش دوزادهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران اعلام کرد که دولت با تمام توان وارد دوران پساتحریم می شود و در این مسیر از همه صنعتگران کشور نیز حمایت خواهد کرد. اسحاق جهانگیری در این نشست درمورد جزییات برنامه ششم توسعه که در آن ادغام چند وزارت خانه مطرح شده است گفت: ادغام وزارت خانه های مختلف، هم اکنون در حد پیشنهاد است و دولت در برنامه ششم توسعه هیچ تصمیمی در این خصوص ندارد.

جهانگیری همچنین، به توطئه برخی کشورها برای افزایش تولید نفت در بازار اظهار کرد: برخی کشورها با افزایش تولید در بازار نه تنها به مردم خود بلکه به مردم مسلمان دیگر کشورهای تولیدکننده ضربه می زنند، البته در این میان مسائل اقتصادی نیز در کاهش قیمت نفت بی تأثیر نیست. از آقایان زنگنه و ظریف می خواهیم که حتماً یک راهکار سیاسی برای حل مشکل نفت پیدا کنند و رایزنی‌هایی را در این خصوص انجام دهند. در ادامه این گزارش، چند مورد از مهمترین بخش های گفته های معاون اول رییس جمهور را می خوانید.

دولت مصمم است گام‌های بلندی بردارد اما عده‌ای برای اینکه شیرینی لغو تحریم به کام مردم ننشیند تلاش می‌کنند سقف انتظارات بالا برود اما دولت هم تمام تلاش خود را خواهد کرد و باید کوشش کنیم انتظارات در حد امکانات افزایش بیابد

* بعد از بسته شدن پرونده  PMD  قصد داریم با همه توان وارد دوران پساتحریم شویم. پس از PMD می توانیم به صورت شفاف تر صحبت کنیم، بنابراین باید تا آن زمان صبر کرد.

* بازار ایران در دوران پساتحریم نباید بازار مصرف کالاهای خارجی شود .

* ما از ورود شرکت های خارجی به بازار جلوگیری نمی کنیم، زیرا برای این شرکت ها وجود 80 میلیون نفر بازار مصرف بسیار جذاب است.

* در دهه گذشته، خالص شغل ایجادشده در کشور در حد صفر یا در نهایت سالی50  هزار شغل بوده است.

* ایران در 10 سال آینده شاهد ایجاد سالانه 890  هزار فارغ التحصیل از دانشگاههای کشور خواهد بود که صنعت پتروشیمی می تواند نقش بسزایی برای ایجاد شغل آنها داشته باشد.

* وضع رفاهی مردم در دهه گذشته نزولی بوده است.

* درآمد سرانه خانواده های شهری و روستایی طی یک دهه گذشته، 15 و 22  درصد کاهش داشته است.

* مأموریت دولت در سال های آینده، ایجاد شغل، رفاه مردمی و بازگشت اقتدار اقتصادی ایران است که به یقین نقش اصلی بر عهده صنعت نفت و پتروشیمی است.

* برنامه ششم توسعه باید منطبق بر اقتصاد مقاومتی باشد، زیرا اقتصاد مقاومتی در دوران پساتحریم  برای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

*ادغام وزارت خانه های مختلف، هم اکنون در حد پیشنهاد است و دولت در برنامه ششم توسعه هیچ تصمیمی در این خصوص ندارد.

*در توسعه صنعت پتروشیمی عدالت محوری باید مد نظر قرار گیرد. توسعه این صنعت در مناطق محرومی همچون سواحل خلیج فارس و دریای عمان باید در دستور کار قرار گیرد.

* در برنامه ششم توسعه، اقتصاد کشور باید رشد 6 درصدی را تجربه کند که برای تحقق این امر باید سالانه 900 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد.

* برخی کشورها با افزایش تولید در بازار نه تنها به مردم خود بلکه به مردم مسلمان دیگر کشورهای تولیدکننده ضربه می زنند، البته در این میان مسائل اقتصادی نیز در کاهش قیمت نفت بی تأثیر نیست.

* آقایان زنگنه و ظریف حتماً باید یک راهکار سیاسی برای حل مشکل نفت پیدا کنند و رایزنی‌هایی را در این خصوص انجام دهند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا