یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

شکست بن بست اقتصادی کشور با ورود سرمایه گذاران

شکست بن بست اقتصادی کشور با ورود سرمایه گذاران

دولت نمی تواند با بودجه و محوریت خود بدون دخالت دادن مردم، پروژه های عمرانی را پیش ببرد ضمن اینکه در حال حاضر پروژه های در دست دولت بسیار کند و با هزینه بالا در حال اجرا است.


 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت نمی تواند با بودجه و محوریت خود بدون دخالت دادن مردم ، پروژه های عمرانی را پیش ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ همایون دارابی، کارشناس بورس و بازار سرمایه با بیان این مطلب که قدم هایی برای اجرای طرح برجام و لغو تحریم ها برداشته شده است، گفت: باید به صورت عملی ببینیم که با اجرای این طرح چه اتفاقی در بازار سرمایه و رونق بورس شاهد خواهیم بود.

وی به اولویت بندی های دولت پس از اجرای طرح برجام در دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما با اولویت بندی دولت و اینکه چه بخش ها و صنایعی را هدف قرار داده تا در دوران پساتحریم، رونق بیشتری بگیرند، آشنا نیستیم.

به گفته کارشناس بورس دولت باید مشخص کند که قصد دارد کدام یک از بخش ها توسعه یابد.

دارابی با اعلام اینکه دوران اقتصاد دولتی و متمرکز گذشته است، تصریح کرد: دولت نمی تواند با بودجه و محوریت خود بدون دخالت دادن مردم، پروژه های عمرانی را پیش ببرد ضمن اینکه در حال حاضر پروژه های در دست دولت بسیار کند و با هزینه بالا در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه نماد مشارکت مردمی است، گفت: دولت با اجرای درست اصل 44 قانون اساسی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید بسیار دارد، می تواند بخش خصوصی را به سمت پروژه های عمرانی و مهم کشور جذب کرده و سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری در بخش های مختلف کند.

دارابی افزود: بن بست های اقتصاد کشور با ورود سرمایه گذاران شکسته و فعالیت های اقتصادی به مردم سپرده خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه، نیازمند طرح خروج از رکود اقتصادی هستیم که متاسفانه طرح های زیادی برای خروج رکود پیشنهاد شد که هر کدام از آنها به دلایل مختلف موفق به اجرای کامل و درست نشده و مشکلات را دو چندان کرد.

وی در پایان گفت: دولت باید همزمان با رخدادها و مسائل اقتصادی واکنش نشان داده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را پیگیری کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا