تقويت معدنکاري با هلدينگ‌هاي فرآوري و عيارسازي

تقويت معدنکاري با هلدينگ‌هاي فرآوري و عيارسازي پايگاه خبري معدن نيوز- يک عضو انجمن سنگ آهن اظهار کرد: تشکيل هلدينگ‌هاي معدني براي ايجاد واحدهاي فرآوري و عيار‌سازي مواد معدني گام مهمي در تقويت معدنکاري به ويژه در استخراج و فرآوري محصولاتي همچون سنگ اهن است.
بهرام شکوري در گفت‌وگو با پايگاه خبري معد نيوز، با اشاره به اينکه ايران ذخاير خوبي از مواد معدني و سنگ آهن دارد، افزود: اکتشاف و استخراج بسياري از پهنه‌هاي بزرگ معدني در توان شرکت‌هاي کوچک معدني ايران نيست. از اين رو براي حرکت بخش خصوصي به سمت معدنکاري بايد ابتدا شرکت‌ها را از نظر مالي و فني توانمند کرد که اين مقوله تنها با ايجاد شرکت‌هاي هليدنگي محقق مي‌شود.
وي ادامه داد: به عبارت ديگر براساس معيارهاي واگذاري معادن به شرکت‌ها پهنه‌هاي بزرگ تنها به شرکت‌هاي واگذار مي‌شود که امکان بهره‌برداري از اين پهنه‌ها را داشته باشند زيرا ممکن است واگذاري اين پهنه‌ها به شرکت‌ها کوچک به دليل ناتواني در ادامه را متوقف شوند از اين رو تشکيل هلدينگي از مجموعه شرکت‌ها کوچک راهکاري براي بهره‌وري توليد و فراوري نيز خواهد بود.
او با تاکيد بر اينکه توسعه فازهاي توليد به سمت فرآوري در سايه تامين نقدينگي ميسر خواهد شد، گفت: واحدهاي معدني براي ايجاد ارزش افزوده در توليدات خود بايد واحدهاي فرآوري راه‌اندازي کنند به همين دليل وقتي با کمبود نقدينگي مواجه شوند به خام فروشي محدود مي‌شوند.
شکوري يادآور شد: تشکيل هلدينگ‌هاي معدني مي‌تواند در پوشش اين خلاء موثر باشد از اين رو تجميع دانش فني و سرمايه در سايه همکاري شرکت‌هاي محققي خواهد شد که بتوانند هلدينگي تشکيل دهند که هر کدام بخشي از نياز معدني کشور را تامين کنند. به عبارت ديگر برخي از اين شرکت‌ها در تامين سرمايه و برخي ديگر در دانش فني و ساخت بتوانند واحدهاي معدني موفق باشند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا