تعطیلی 16 واحد از معادن شن و ماسه متخلف اطراف تهران/ وزارت صنعت بر عملکرد معادن نظارت کند

تعطیلی 16 واحد از معادن شن و ماسه متخلف اطراف تهران/ وزارت صنعت بر عملکرد معادن نظارت کند

دنیای معدن - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تعطیلی 16 واحد از معادن شن و ماسه پایتخت خبرداد و گفت: نظارت بر عملکرد معادن شن و ماسه از سوی وزارت صنعت و معدن ضروری است.

معصومه ابتکار درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص ضرورت توقف فعالیت معادن شن و ماسه درجنوب پایتخت برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا، گفت: متاسفانه یکی از کانون های مهم گرد و غبار شهرو استان تهران فعالیت معادن متعدد شن و ماسه غرب و جنوب پایتخت است که در دوره ای شاهد افزایش تعداد، وسعت و یا حتی ادامه فعالیت بعضی از معادنی بودیم که مدت زمان پروانه فعالیت آنها گذشته بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: درآخرین بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان محیط زیست متاسفانه این معادن از اصلی ترین کانون های گرد و غبار بوده و زمانی که باد یا طوفان رخ می دهد، این معادن به وسعت بسیاری در شهر تهران آلودگی ایجاد می کنند؛ بنابراین بررسی ها و بازرسی های بسیاری تا کنون انجام شده و فعالیت آن دسته از معادنی که تخلفات بسیاری را انجام دادند متوقف و تعطیل شده است.

وی از تعطیلی 16 واحد از معادن شن و ماسه متخلف در اطراف پایتخت خبرداد و تصریح کرد: البته معادن دیگر شن و ماسه نیز برنامه های بسیاری را درخصوص انتقال و یا تعطیلی ارائه دادند، اما در هرصورت درزمان وزش باد و افزایش پتانسیل های آلودگی هوای تهران به طور کامل این واحد ها تعطیل شده و اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.

ابتکاربا یادآوری تعطیلی 16معدن شن و ماسه متخلف درتهران، گفت: واحدهای دیگر نیز همانطور که پیشترگفته شد باید به نقاط دور دست تر از تهران منتقل شوند، همچنین برخی واحدها نیز به احتمال بسیارباید تعطیل شوند؛ بنابراین در شرایط ناسالم هوای تهران اینگونه معادن هیچ گونه فعالیتی نباید داشته باشند.

وی با تاکید بر ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت درجهت جلوگیری از فعالیت معادن شن و ماسه متخلف، افزود: با وجود اینکه بسیاری از معادن شن و ماسه فراتر از مجوزهای خود اقدام کرده و بسیاری ازمعادن تخلف داشته اند اما متاسفانه هیچ گونه نظارتی بر آنها نمی شود، وزارت صنعت باید نظارت بیشترو دقت بسیاری بر عملکرد معادن داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست کل کشور با اشاره به اینکه تخریب های محیط زیست باید به جرگه جرم های دارای مجازات بپیوندد، گفت: در لایحه خاک که هم اکنون در دستور کار مجلس قراردارد به طور کامل به مجازات های محیط زیستی پرداخته شده است./

پایان پیام

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا