سیاسی راد:

طرح جامع فولاد باید بازنگری شود

طرح جامع فولاد باید بازنگری شود

گروه معادن >سنگ آهن - دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد تعطیلی نیمی از واحدهای معدنی در کشور بودیم گفت: برای بهبود وضعيت سنگ‌آهن٬ برای صادرکنندگان باید مشوق‌هایی درنظر گرفته شود.

به گزارش ماین نیوز، سيدعليرضا سياسی راد با اشاره به اینکه حدود 5 هزار بنگاه معدنی در کشور وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد حدود 200 معدن شامل سنگ‌آهن است که از سال گذشته شاهد تعطيلی حدود نيمی از این واحدها بوده ایم.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تاکيد کرد: در 10 سال اخير که شاهد رشد قيمت موادمعدنی٬ حاشيه سود و تعداد بنگاهها بودیم٬ بهره‌وری کاهشی بوده و نيز افزایش هزینه‌های معدنکاری و حمل اتفاق افتاده است که قدرت رقابت را در بازار از ما خواهد گرفت.

سياسی‌راد گفت: از سال 2014 به بعد شاهد افزایش عرضه بودیم و طی 6 تا 7 سال آینده نيز وضعيت وخيم‌تر خواهد شد.

وی چالش‌های اصلی توسعه صنعت سنگ‌آهن را نوسان قيمت٬ بهره وری و تامين سرمایه‌های پروژهها اعلام کرد و گفت: باید تا بهبود وضعيت سنگ‌آهن٬ برای صادرکنندگان مشوق‌هایی درنظر گرفته شود تا سرمایه مورد نياز بخش خصوصی تامين شود.

وی با تاکید براینکه طرح جامع فولاد باید بازنگری و اصلاح شود اظهار داشت: چراکه دیگرحجم توليد 55 ميليون تنی دست یافتنی نيست.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تاکيد کرد: اگر قيمت‌های جهانی تعدیل نشده و سختگيری‌ها تداوم داشته باشد در آینده نزدیک باید شاهد تعطيلی معادن بود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا