احتشام در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

لزوم کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تولید فولاد آلیاژی

لزوم کاهش تعرفه واردات مواد اولیه تولید فولاد آلیاژی

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر بازرگانی شرکت فولاد آلیاژی آسیا خواستار کاهش تعرفه واردات مواد اولیه این صنعت به ویژه کلاف به 4 درصد شد.

امیر احتشام در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه کارخانه فولاد آلیاژی آسیا بیشتر از دو سال است که به بهره‌برداری رسیده، اظهار کرد: ما در زمینه تولید میلگرد، شش پر و چهار پهلو و مقاطع خاص فولادهای خوش تراش و اتومات فعالیت می‌کنیم و در واقع اولین کارخانه در کشور در این حوزه هستیم. بازار مصرف محصولا ما نیز عمدتا صنایع فلزی، خودروسازی و صنایع نظامی است.

وی ظرفیت تولید فولاد آلیاژی آسیا را سالانه بیش از 10 هزار تن اعلام کرد و گفت: فعلا به دلیل بحث تحریم و واردات مواد اولیه کاری در حوزه صادرات نکرده ایم. ضمن اینکه بیشتر خرید محصولات ما نیز توسط زیرمجموعه‌های ساپکو و سازه‌گستر انجام می‌شود.

مدیر بازرگانی شرکت فولاد آلیاژی آسیا در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز که آیا فولاد آلیاژی آسیا طرح توسعه‌ای نیز در دست اجرا دارد یا خیر؟ توضیح داد: امیدواریم بعد از حل مشکل تحریم‌ها شاهد اجرای طرح‌های توسعه در شرکت نیز باشیم. محصولات ما یکی از نیازهای جدی صنعت خودروسازی است.

احتشام با اشاره به اشتغال 24 نفر در بخش سالن تولید و اداری فولاد آلیاژی آسیا و واقع بودن این کارخانه در شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته تبریز عنوان کرد: تکنولوژی و ماشین آلات کارخانه فولاد آلیاژی آسیا آلمانی هستند.

او همچنین اصلی‌ترین خواسته این صنعت را کاهش تعرفه گمرکی واردات مواد اولیه عمدتا کلاف و اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات مواد اولیه عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون تعرفه واردات مواد اولیه ما 20 درصد است که برابر با تعرفه محصولات آماده وارداتی از ترکیه است. به نظر ما این تعرفه باید مانند تعرفه بسیاری دیگر از مواد اولیه 4 درصد تعیین شود. در حوزه فعالیت ما تنها 3 کارخانه در کشور فعالیت می‌کنند که البته آنها نیز تنها در یک بخش خاص از این صنعت فعالند و در زمینه شش پر و چهارپهلو کار نمی‌کنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا