معاون وزیر اقتصاد: اقتصاد مقاومتی بر برنامه ششم اثر دارد

معاون وزیر اقتصاد: اقتصاد مقاومتی بر برنامه ششم اثر دارد

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اقتصاد مقاومتی را شاه کلید توسعه کشور دانست و گفت: سیاست های اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی بر بودجه و برنامه ششم توسعه تاثیرگذار است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی بانک تجارت، «شاپور محمدی» در «چهارمین نشست هماهنگی مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی با سازمان های تابعه» که به میزبانی بانک تجارت برگزار شد، تاکید کرد مهمترین محورهای دستورالعمل رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، دفع تهدیدهای خارجی و عبور از تنگناهای اقتصادی، توانمندسازی ساختار اقتصادی کشور، ارتقای بهره وری، پیشبرد برون گرایی اقتصادی، عدالت بنیان کردن اقتصاد و ارتقای توان تولید داخلی است.
محمدی افزود: دولت در همین زمینه لایحه بهبود محیط کسب و کار را ارائه و پس از تصویب و ابلاغ قانون آن، خود را موظف کرد با ارتقای نظام مالی کشور و تامین مالی بنگاه های اقتصادی کشور در این عرصه گام بردارد.
وی نقش بانک ها را در این زمینه بی بدیل دانست.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، کاهش اتکا به درآمدهای نفتی را از مهمترین رکن های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: به همین منظور، وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش بسیاری در اتکای اقتصاد کشور به درآمدهای پاک مالیاتی دارد و موفقیت های خوبی را کسب کرده است.

** در پساتحریم فقط بر واردات کالا و ماشین آلات مولد تکیه شود
«محمدابراهیم مقدم» مدیرعامل بانک تجارت، در آغاز این نشست رفع محدودیت های بین المللی را نویدبخش روزهای خوب برای اقتصاد کشور دانست و گفت: البته باید خود را برای روزهای پساتحریم آماده کنیم و از اکنون سیاست های مورد لزوم در آن زمان را پیش بینی کنیم.
وی افزود: پیشنهاد می کنم با توجه به گشایش های دوران پس از تحریم فقط بر واردات کالا و ماشین آلات مولد تکیه و از تزریق پول به بازار خودداری شود تا ضمن کمک به بخش تولیدی کشور، تولید ثروت افزایش یابد و از ورود نقدینگی و افزایش تورم جلوگیری شود.
مدیرعامل بانک تجارت گفت: باید جلو تخریب وجهه بانک ها از سوی افراد مغرض گرفته شود.
مقدم، نتیجه رقابت ناسالم بانک ها و موسسات مالی خارج از نظارت بانک مرکزی را بالا رفتن هزینه ارائه تسهیلات، تورم، بی نظمی مالی و در نهایت زیان دهی بانک های قانون مند دانست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا