مشارکت سوئدی ها در طرح های صنعتی مازندران

مشارکت سوئدی ها در طرح های صنعتی مازندران

ساری-ایرنا- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: یک گروه اقتصادی سوئدی در هشت بخش صنعتی این استان مشارکت فنی و مالی می کند.

جهانگیر لاشکی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا این بخش ها را شامل صنایع چوب و کاغذ، واحدهای معدنی، اکتشاف ذخایر معدنی فلورین( مواد مورد استفاده در صنعت آلومینیوم)، سنگ گرانیت، آجر و سفال سقفی و داخل ساختمان و کارخانه آرد در شهرهای مختلف استان مازندران اعلام کرد.
یک گروه مشاوره اقتصادی و صنعتی سوئدی روز گذشته به منظور بررسی توانمندی های اقتصادی و صنعتی مازندران به این استان سفر کرد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهارکرد : این گروه اقتصادی و تجاری توانمندی تامین تکنولوژی و ماشین آلات طرح های نیمه کاره مازندران را در قالب طرح های فاینانس دارد .
به گفته لاشکی برخی از واحدهای صنعتی درمازندران به دلیل مشکل مالی نیمه کاره اند که با اجرای طرح فاینانس مشکل مالی این واحدها مرتفع و زمینه برای راه اندازی آنها و اشتغال بیکاران فراهم می شود.
معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : پیش بینی اولیه ما نشان می دهد که مشکلی برای همکاری با این گروه اقتصادی سوئدی وجود ندارد و همکاری مشترک نیز منوط به تکمیل اطلاعات لازم در مورد نوع ماشین آلات مورد نیاز و کشورهای سازنده است.
لاشکی افزود : این اطلاعات نیز بزودی از طریق پست الکترونیکی و با همکاری یکی از شرکت های رابط با این گروه اقتصادی در ایران به گروه های اقتصادی سوئد داده می شود.
به گفته وی این دومین نشست مدیران صنعتی مازندران با گروه اقتصادی سوئدی برای فعالیت های مشترک در زمینه تامین تکنولوژی و ماشین آلات صنعتی در دوره پساتحریم است.
در استان مازندران حدود 600 واحد صنعتی و معدنی نیمه کاره وجود دارد که برای تکمیل این واحدها هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.ک3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا