سنگ آهن به زیر 39 دلار رسید

سنگ آهن به زیر 39 دلار رسید

روز دوشنبه بهای سنگ آهن در معاملات نقدی مینیمم رکورد جدیدی ثبت کرد. در شمال چین سنگ آهن 62 درصد وارداتی شامل هزینه بار و بیمه با 1.3 درصد نزول به 38.90 دلار در هر تن رسید.

 

به نقل از ماينينگ، پس از یک رالی قوی در ماه ژوئیه، سنگ آهن روند نزولی را آغاز کرد بطوری که از اوایل اکتبر تا کنون 25 درصد زیان به ثبت رسیده است.
زیان های امسال تقریبا مشابه سال گذشته بوده و قیمت ها حدودا نصف شدند. قیمت سنگ آهن در فوریه 2011 در قله 190 دلار، در سال 2013 بطور متوسط 135 دلار و سال گذشته 97 دلار بوده است.
سه تولیدکننده بزرگ یعنی ویل، ریوتینتو و بی ایچ پی بیلیتون، سیاست زمین سوخته را پیش گرفته و قصد دارند با افزایش تولید و کاهش بهای تمام شده، سایر رقبا را از بازار بیرون برانند.
این استراتژی بسیار موفق بوده اما کار به جایی رسیده که اکنون برخی از تولیدکنندگان بهینه و بزرگ نیز به تدریج دچار مشکل می شوند.
البته حتی در قیمت 30 دلار نیز برای غول های صنعت مانند ریوتینتو مشکل بزرگی ایجاد نخواهد شد. این شرکت می تواند از ظرفیت 20 میلیون تن در سال با کیفیت بالا که در پروژه گرین فیلد منطقه پیلبارا با عنوان سیلورگرس، برای جایگزینی تولیدات با بهای تمام شده بالاتر استفاده کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا