کارگروه فرادستگاهی برای جذب سرمایه خارجی با محوریت ایمیدرو تشکیل می شود

کارگروه فرادستگاهی برای جذب سرمایه خارجی با محوریت ایمیدرو تشکیل می شود

گروه معادن - ایمیدرو به دنبال تشکیل کارگروه فرادستگاهی برای یکپارچه سازی قوانین و مقررات مربوط به جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش ماین نیوز،‌ معاون برنامه ریزی و توسعه این سازمان در همایش یک روزه راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی که تعدادی از مدیران ارشد و کارشناسان شرکت های خارجی و نمایندگان بورس های معتبر دنیا نیز حضور داشتند با اعلام این مطلب گفت: تسهیل جذب سرمایه های خارجی تنها مربوط به یک بخش از دولت یا وزراتخانه ی خاص نیست بلکه این امر نیازمند هماهنگی بخش های مختلف اقتصادی، ‌نهاد های قانونگذاری مثل مجلس شورای اسلامی،‌ وزارتخانه های مختلف،‌ بخش خصوصی به ویژه تشکل های تخصصی حوزه ها همچون بخش معدن و صنایع معدنی و ... است.

امیر خرمی شاد تصریح کرد: اکنون که در آستانه ورود به دوران پسا تحریم هستیم باید نظام مالیاتی،‌ قوانین مالکیت،‌ سیستم های حقوقی،‌ ریسک های سیاسی و اقتصادی،‌ نحوه انتقال سود سرمایه گذاری،‌ مسوولیت های طرفین و ... را با نگاهی نو و متناسب با زبان بین المللی بازنگری و تدوین کنیم.

به گفته معاون ایمیدرو،‌ حضور نهادهای فوق، سبب ایجاد بستری برای ورود سرمایه خارجی به کشور از جمله بخش معدن و صنایع معدنی می شود.

وی به اقدامات کشورهای در حال توسعه همچون اندونزی،‌ قزاقستان و پرو اشاره کرد و گفت: این کشورها از سال 2000 میلادی بازنگری و تدوین قوانین مربوط به جذب سرمایه خارجی را آغاز کردند به طوری که قزاقستان توانسته مرکز مالی بین المللی با نام «آستانه» ایجاد کند. همچنین کشور پرو نیز با جمعیت 20 میلیون نفری الگویی برای جذب سرمایه در بخش معدن شده است.

خرمی شاد ادامه داد: اندونزی نیز برای صنایع پایین دستی اقداماتی انجام داده که به جذب سرمایه قابل توجهی از سوی کشورهای دیگر منجر شده است.

وی در عین حال با مقایسه جذب سرمایه مستقیم و غیر مستقیم خارجی گفت: ورود سرمایه به طور مستقیم شرایط و منافع بیشتری برای کشور سرمایه پذیر دارد که یکی از منافع آن تغییر فناوری در مدیریت و تولید است که سبب رشد جایگاه کشور سرمایه پذیر می شود در حالی که جذب سرمایه به صورت غیر مستقیم با بروکراسی فراوان همراه است.

سمینار یک روزه «راهکار جذب سرمایه گذاری خارجی و آشنایی با قوانین » که با برنامه ریزی مدیریت آموزش و پژوهش ایمیدرو صورت گرفته با حضور مدیر عامل و مدیران ارشد شرکت واردل آرمسترانگ اینترنشنال(Wardell Armstrong International) و مدیران ارشد سایمونز اند سایمونز(Simmons & Simmons) از انگلستان، در محل سالن همایش های ایمیدرو برگزار شده است. این شرکت ها که دارای دفاتر مختلف در کشورهای دنیا هستند،‌ تامین مالی و همچنین حضور در کسب و کارهای بزرگ را برعهده دارند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا