20تا 24 ساله‌ها بی‌کارترین مردم ایرانند

20تا 24 ساله‌ها بی‌کارترین مردم ایرانند

20 تا 24 ساله‌ها بی‌کارترین مردم ایرانند؛ گزارش مرکز آمار ایران این را نشان می‌دهد.

   نرخ بی‌کاری این گروه سنی در سال گذشته، 26/7 درصد بوده است. در این گروه سنی از بین شش میلیون و ٦٩٣ هزار نفر، کمتر از دو میلیون و ٤٠٠ نفر جمعیت فعال وجود دارد.

 یک میلیون و ٧٥٧ هزار نفر این جمعیت فعال شاغل و چیزی حدود ٦٤١ هزار نفر بی‌کار مانده‌اند. در این گروه سنی، زنان بیشتر از دو برابر مردان بی‌کارترند.
گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که پس از این گروه، جمعیت ٢٥ تا ٢٩ ساله‌ها بی‌کارترین مردم کشور هستند. این گروه سنی با بی‌کاری 19/4 درصدی دست و پنجه نرم می‌کند. عدد 19/4 درصد به این معناست که ایران، هفت میلیون و ٩٠٥ هزار ٢٥ تا ٢٩ ساله دارد.
 این بازه چهار میلیون و ١٢٥ هزار نفر جمعیت فعال دارد که حدود سه میلیون و ٣٢٤ هزار نفر آنها شغلی برای خود پیدا کرده‌اند و بقیه همچنان بی‌کارند. جالب آنکه در این گروه زنان 2/5 برابر بی‌کارتر از مردان هستند.
پس از بی‌کارهای ٢٥ تا ٢٩ ساله، ١٥ تا ١٩ ساله‌ها بدترین شرایط را از نظر بی‌کاری تجربه می‌کنند. آنها با نرخ بی‌کاری 19/3 درصد، در مقام سوم بی‌کاران ایران قرار گرفته‌اند. از مجموع پنج میلیون و ٦٠٠ هزار نفری که بین ١٥ تا ٢٩ سال هستند، بیشتر از ٦٣٣ هزار نفر آنها میان جمعیت فعال قرار می‌گیرند و از میان‌شان حدود ٥١١ هزار نفر شاغل و نزدیک به ١٢٣ هزار نفر بی‌کار مانده‌اند.
در این گروه سنی هم زنان بی‌کارتر از مردان مانده‌اند؛ البته نه به اندازه گروه‌های سنی قبلی. آنها حدود 1/5 برابر بیشتر از مردان بی‌کاری را تجربه می‌کنند.
مقایسه این آمار با سال قبلش نشان می‌دهد که در سال ١٣٩٢ هم ٢٠ تا ٢٤ ساله‌ها با آماری مشابه، یعنی 26/4 درصد بی‌کارترین گروه سنی کشور بوده‌اند. پس از آنها ١٥ تا ١٩ ساله‌ها با بی‌کاری حدود ٢٠ درصدی دست و پنجه نرم کرده‌اند.
 ٢٥ تا ٢٩ ساله‌ها هم با تجربه بی‌کاری حدود ٢٠ درصدی در مقام سوم بی‌کارترین‌ها قرار گرفته‌اند. در همه این گروه‌ها هم همچون سال ١٣٩٣ زنان بی‌کارتر از مردان بوده‌اند.
نتایج آمارگیری نیروی کار در سال ١٣٩١ هم روند مشابهی با دو سال پس از خودش داشته است. با این تفاوت که در این سال نرخ بی‌کاری ٢٠ تا ٢٤ ساله‌ها از سال‌های ١٣٩٢ و ١٣٩٣ بیشتر بوده است. این گروه سنی در سال ١٣٩١ نرخ بیکاری 29/1 درصدی را تجربه کرده است.
 ٢٥ تا ٢٩ ساله‌ها با بیکاری 22/1درصدی در پله بعدی بیکاران سال ١٣٩١ ایستاده‌اند و پس از آنها ١٥ تا ١٩ ساله‌ها با 19/1 درصد بی‌کارترین مردم کشور بوده‌اند. از بدیهیات است که در این سال هم زنان بسیار بی‌کارتر از مردان مانده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا