تاخیر چند ساعته پروازها به دلیل برف

تاخیر چند ساعته پروازها به دلیل برف

بارش برف که از یکشنبه شب آغاز شده سبب شد که بسیاری از پروازهای امروز از فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) با تاخیرهای چند ساعته انجام شود. این در حالی است که برخی پروازها نیز لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، به عنوان نمونه پرواز 4051 هواپیمایی زاگرس که قرار بود ساعت 7 امروز فرودگاه مهرآباد را به مقصد کیش ترک کند، با حدود هفت ساعت تاخیر تا لحظه ارسال این خبر هنوز در تهران بوده و مسافران این پرواز برای چند ساعت در داخل کابین بلاتکلیف مانده‌اند. این پرواز در شرایطی با تاخیر چند ساعته روبه‌رو شده که از صبح امروز در فرودگاه مهرآباد به دلیل یخ‌زدگی و سرمای بالای هوا بسیاری دیگر از هواپیماها نیز یا امکان بلندشدن پیدا نکردند یا با تاخیر به سمت مقصد حرکت کردند.

مسافران این پرواز از حدود ساعت 11 وارد کابین شده، اما مسئولان ایرلاین به دلیل آنچه که شلوغی صف شست‌وشوی هواپیما و مشکلات جوی اعلام شده، پرواز را به تاخیر انداختند.

گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا با یکی از مسافران این پرواز حکایت از آن دارد که تعدادی از مسافران به دلیل انتظار طولانی‌مدت قصد خروج از هواپیما را دارند که این موضوع با ممانعت مسئولان ایرلاین مواجه شده است.

با گذشت هفت ساعت از زمان این پرواز همچنان زمان حرکت دقیق این هواپیما مشخص نیست.

همچنین در مورد دیگری، پرواز 252 شرکت ایران‌ایر به مقصد اصفهان که قرار بود ساعت 7 صبح امروز انجام شود، با شش ساعت تاخیر سرانجام ساعت 13 انجام شد. این در حالی بود که مسافران این پرواز حدود سه ساعت در کابین هواپیما منتظر حرکت بودند. همین امر سبب شد که حدود یک سوم از مسافران معترض از پرواز انصراف داده و در چند نوبت با اتوبوس از هواپیما به سالن فرودگاه منتقل شوند.

به گفته تعدادی از مسافران این پرواز، هواپیما حدود سه ساعت در انتظار ماشین یخ‌زدایی از بال‌ها بود، چرا که تعداد دیگری از هواپیماها هم منتظر یخ‌زدایی بودند، ولی امکانات یخ‌زدایی کفاف تعداد هواپیماهای در شرف پرواز را نمی‌داد.

مسئولان فرودگاه تعدادی از پروازهای دیگر را نیز که ساعت پرواز آنها به ظهر نزدیک بود، لغو کردند. این در حالی بود که پیش‌تر اکثر پروازهای حدفاصل ساعات 5 تا 7 نیز به دلیل وضعیت جوی، در مبدا (تهران) لغو شده بود.

در تازه‌ترین مورد نیز پروازهای شرکت هواپیمایی زاگرس به مقصد کیش با شماره پروازهای 4005 و 4006 که قرار بود ساعت 11:10 و 12 امروز انجام شود، با تاخیرهای شش و نیم و هفت ساعت و 20 دقیقه به ساعت 18:30 موکول شده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا