تولیدکنندگان بزرگ امریکایی همچنان به تولید نفت خود ادامه می‌دهند

جنگ نفتی غول‌های نفتی

جنگ نفتی غول‌های نفتی

ارین ایلورت/گزارشگر

رقابت میان تولیدکنندگان بزرگ و اصلی نفتی در جهان به ویژه میان ایالات متحده امریکا و اوپک تشدید شده‌است و همین منجر به مازاد عرضه شدید در بازار شده‌است.

در حالی‌که تولید نفت از خلیج مکزیک افزایش یافته‌است؛ حفاران نفت شیل امریکا میزان تولید خود را قدری کاهش داده‌اند. تولید نفت خام ایالات متحده امریکا در ماه سپتامبر 0.2درصد کاهش یافته‌است. بر اساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از فدرال، تولید امریکا در حال حاضر 3درصد کاهش داشته‌است و به 9.3میلیون بشکه در روز رسیده‌است.

شرکت‌های بزرگی که غول‌های نفتی به شمار می‌روند نظیر شورون و رویال‌داچ‌شل احتمالاً به تولید نفت خود ادامه خواهند داد اما شرکت‌های کوچک‌تر با قیمت‌های پایین‌تر مجبور به ترک میدان خواهند شد

برخی از تحلیل‌گران معتقدند تولید نفت در امریکا این پتانسیل را دارد که تا سال آینده افزایش پیدا کند. حتی با وجود تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) در روز جمعه که باعث کاهش شدید قیمت شد باز هم امید از دل تولیدکنندگان امریکایی رخت بر نبسته‌است. با تمام این اوصاف نفت به زیر 40دلار در ازای هر بشکه رسید.

وضعیت فعلی بازار نفت باعث تعجب و شگفتی اکثر تحلیل‌گران شده است. آن‌ها تصور می‌کردند نفت شیل دیگر تولید نخواهد شد و یا میزان تولید آن کاهش زیادی خواهد داشت اما در واقعیت چنین اتفاقی نیفتاد.

به نظر می‌رسد شرکت‌های امریکایی طی سال‌های گذشته با قیمت‌های بالای نفت به درآمد خوبی دست یافته‌اند و اکنون می‌توانند در این شرایط دوام بیاورند. این شرکت‌ها تلاش می‌کنند همچنان هزینه تولید خود را پایین بیاورند تا بتوانند نفت بیشتری را روانه بازار کنند.

اکنون دیگر نفت مجالی برای نفس کشیدن و قد راست کردن ندارد. شرکت‌های بزرگی که غول‌های نفتی به شمار می‌روند نظیر شورون و رویال‌داچ‌شل احتمالاً به تولید نفت خود ادامه خواهند داد اما شرکت‌های کوچک‌تر با قیمت‌های پایین‌تر مجبور به ترک میدان خواهند شد.

منبع: وال‌استریت ژورنال

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا