مسئوليت اجتماعي در فعاليت‌هاي معدني لحاظ شود

مسئوليت اجتماعي در فعاليت‌هاي معدني لحاظ شود پايگاه خبري معدن نيوز- معاون امور معادن و صنايع معدني گفت: معادن ابزار توسعه کشور هستند و بايد در آن مسئوليت‌هاي اجتماعي ديده و لحاظ شوند.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، جعفر سرقيني با بيان اين مطلب افزود: سازمان نظام مهندسي معدن بازوي قوي وزارتخانه بوده و در دوره جديد انتظار داريم در تهيه نقشه راه معدن نيز کمک کنند.
وي گفت: وقتي از ناحيه تشکل‌هاي معدني بهره‌برداري اصولي و فني معادن تاکيد مي‌شود نمايانگر اين است که در بخش معدن رشد بزرگ فرهنگي رخ دادده است.
به گفته سرقيني ؛ وزارت صنعت، معدن وتجارت در بخش معدن وظايف حاکميتي؛ نظارت و بازرسي را انجام داده و کارهاي اجرايي را به بخش خصوصي تفويض کرده است.
سرقيني در ادامه گفت: با تدوين قانون معادن در سال 77 ايجاد سازمان نظام مهندسي معدن شکل گرفته بطوريکه در سال 81 کليد نخستين دوره تشکيل اين سازمان زده شد و تاکنون عمر اين سازمان به عنوان بازوي قوي وزارت صنعت، معدن وتجارت به 12 سال رسيده است.
وي در ادامه با بيان اينکه سازمان نظام مهندسي معدن نبايد تشکل‌هاي معدني را رقيب خود بداند، افزود: بلکه اين سازمان بايد به ديده بازوي اجرايي به ساير تشکل‌هاي معدني نگاه کند.
معاون امور معادن وصنايع معدني وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: محور اصلي نظارت و بازرسي معادن شامل استخراج فني معادن و رعايت اصول ايمني در انجام استخراج مواد معدني همچنين جلوگيري از تضييع ذخاير معدني است که در وظا يف معاونت معدني اين وزارتخانه بند به بند اجرا مي‌شود.
به گفته سرقيني ؛ در سال‌هاي گذشته بازرسي از معادن از سوي سازمان نظام مهندسي معدن صورت مي‌گرفت وليکن بازرسي از معادن از سال 93 با موافقت وزير صنعت، معدن و تجارت به مهندسين مشاور در استان‌هاي کشور واگذار شد و در اينصورت شاهد ايجاد فضاي رقابتي بين آنها شديم.
معاون امور معادن وصنايع معدني وزارت صنعت، معدن وتجارت با اشاره به بررسي صلاحيت فني و مالي اعضاي نظام مهندسي معدن گفت: خوشبختانه درحال‌حاضر بررسي صلاحيت فني و مالي همزمان با برگزاري مزايده معادن صورت نمي‌گيرد و اشخاص مي‌توانند در هر زمان براي دريافت صلاحيت فني و مالي به سازمان نظام مهندسي معدن خود در استان‌ها مراجعه کنند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا