در دیدار با هیات سوئدی؛

پیشنهاد سیف به سوئد برای بازگشت رتبه اعتباری بانک های ایران به پیش از تحریم ها

پیشنهاد سیف به سوئد برای بازگشت رتبه اعتباری بانک های ایران به پیش از تحریم ها

تهران- ایرنا- رئیس کل بانک مرکزی در دیدار هیات اقتصادی سوئد، بازگشت رتبه اعتباری بانک های ایرانی به رتبه پیش از تحریم ها در آن کشور را برای گسترش هرچه بیشتر روابط بانکی پیشنهاد کرد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف در این دیدار به پیشینه تاریخی روابط ایران و سوئد اشاره کرد و افزود: سیاست ایران، ایجاد ارتباطات اقتصادی مناسب با شرکای تجاری گذشته با تاکید بر فعالیت مشترک در زمینه تولیدات کالا و اجناس با هدف عرضه در بازارهای منطقه ای است.
وی با بیان اینکه ایجاد یک ارتباط با ثبات اقتصادی نیازمند سیستم منضبط و مناسب بانکی است، افزود: براین اساس با توجه به ارتباطات مناسب بانکی گذشته ایران و سوئد، مایلیم در شرایط جدید پساتحریم ارتباطات بار دیگر احیا شده و حجم مبادلات بین دو کشور به سطح قبل از تحریم ها برسد.
رئیس کل بانک مرکزی به انجام برخی اقدام ها برای آماده سازی زمینه گسترش روابط بانکی دو کشور اشاره و تاکید کرد: اقتصاد ایران با وجود هزینه های سنگین ناشی از تحریم ها در حال فعالیت بوده و توانسته است با جهت گیری مناسب، به دستاوردهای بزرگی همچون خروج از رکود، کنترل تورم و دستیابی به رشد مثبت سه درصد نائل شود.
سیف، ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران را با توجه به ترکیب جمعیتی جوان و تحصیل کرده کشور حائز اهمیت خواند وافزود: عملکرد بانک های ایرانی به ویژه در ارتباط با بانک های سوئدی در زمینه ایفای تعهدات کاملاً روشن است؛ همواره بانک های ایرانی با توجه به جهت گیری های بانک مرکزی، خود را ملزم به ایفای تعهدات می دانند.
وی افزود: با توجه به علاقه مندی بین دو هیات در زمینه ارتباطات بانکی و کارگزاری، تغییر رتبه اعتباری بانک های ایرانی در سوئد موجب گسترش هرچه بیشتر روابط بانکی خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی، تلاش بانک های ایرانی برای منطبق شدن با قوانین و مقررات بین المللی در دوران پساتحریم را یادآورشد و و گفت: بانک های ایرانی در چند سال اخیر به استانداردهای بین المللی همچون مدیریت ریسک و معیارهای کمیته بال 2 و 3 نزدیک تر شده اند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دیگر کشورهای اروپایی، بانک های ایران هرچه بیشتر به استانداردهای بین المللی نزدیک شوند.

** پیش بینی رشد اقتصادی 5 درصدی ایران در سال آینده
بهمنی همچنین از پیش بینی رشد اقتصادی بالاتر از پنج درصد ایران در سال آینده و دستیابی به تورم تک رقمی خبر داد.

** بانک های ایرانی در زمینه قوانین کار و سندیکا اقدامات خوبی انجام داده اند
میکاییل دامبرگ وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از حضور در ایران به همراه هیات اقتصادی و بانکی گفت: بین دو کشور روابط تاریخی عمیقی وجود دارد و مقام های سوئد خواهان گسترش روابط بانکی با ایران هستند.
وی افزود: با توجه به بازار مناسب ایران، شرکت های سوئدی علاقه مندند با شرکای تجاری ایرانی به ویژه در زمینه حمل و نقل پایدار، معادن و ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) همکاری کنند.
وی، اقتصاد سوئد را متکی به بازار آزاد خواند و گفت: سوئد کشوری با اقتصاد پایدار و طرفدار اقتصاد باز است و بازار های بین المللی را به عنوان یک فرصت مناسب تلقی می کند. به همین جهت کشور ایران با توجه به ظرفیت های اقتصادی وسرمایه گذاری مورد توجه سوئد است.
وزیر امور شرکت ها و نوآوری سوئد وجود بانکداری موثر و و خوب را نیازمند موسسه های مالی و اعتباری کارآمد دانست و گفت: دیدگاه سوئد همکاری پایدار و مستمر با توجه به قوانین کار و سندیکایی است که خوشبختانه بانک های ایرانی در این زمینه اقدامات مفیدی را انجام داده اند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا