فرصت های طلایی معادن فارس در انتظار سرمایه گذاران

فرصت های طلایی معادن فارس در انتظار سرمایه گذاران

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس با بیان این که فارس از استان های برتر کشور در بخش معادن است، گفت: فرصت های طلایی قابل سرمایه گذاری زیادی در بخش معدن و صنایع معدنی در این استان وجود دارد.

گروه اقتصادی، علیرضا جوکاری ، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:سرمایه گذاری در بخش معادن فارس علاوه بر سودآوری بالا ، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می آورد

به گزارش بولتن نیوز، جوکاری با اشاره به تولید 90 درصد خاک نسوز و صنعتی کشور در استان فارس گفت: وجود ذخایر قابل توجه خاک های نسوز و صنعتی و سایر مواد اولیه در این استان از یک طرف و قرار گرفتن فارس در جنوب کشور و نزدیکی به بندرهای جنوبی کشور، امکان تولید محصولات معدنی کاشی و سرامیک را نیز فراهم می کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس ادامه داد:ایجاد کارخانه های جدید وبه روزکاشی و سرامیک در استان فارس یکی از راه های سرمایه گذاری در بخش معدن کشور به شمار می آید.

جوکاری اظهار کرد: سرمایه گذاری برای تولید و فرآوری سنگ های ساختمانی با کیفیت مطلوب و پیشرفته با رویکرد صادرات با توجه به وجود ذخایر با کیفیت جهانی در استان فارس یکی دیگر از فرصت های مناسب جذب سرمایه داخلی و خارجی در این حوزه است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس گفت: ایجاد کارخانه های جدید سیمان با توجه به ذخایر گسترده آهک، گچ و مارن در این استان از یک طرف و همچنین نزدیکی فارس به مناطق جنوبی کشور به منظور صادرات محصول، یکی دیگر از فرصت های مستعد برای سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا در این استان است.

وی افزود: وجود منابع غنی گچ در استان فارس از دیگر زمینه های سرمایه گذاری و فرصت های ارزشمندی است که می تواند منجر به تولید محصولات مرغوب ساختمانی، تولید مواد اولیه پتروشیمی و همچنین تولید پودر گچ برای صادرات را فراهم آورد.

جوکاری با قابل توجه دانستن سهم استان فارس در تولید کرومیت کشور گفت: هم اینک کرومیت تولیدی با عیار بالا استان فارس به خارج کشور صادر می شود و به همین سبب ایجاد و راه اندازی صنایع متالورژی که از کرومیت استفاده می کنند دارای ارزش اقتصادی بالایی خواهد بود.

وی تاکید کرد: جای خالی بخش فرآوری این ماده معدنی در استان و کشور بسیار محسوس است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس اظهار کرد:وجود ذخایر غنی نمک (گنبدهای نمکی)، کانی های صنعتی، دولومیت(به منظور تولید شمش منیزیوم)، منگنز، نیکل، خاک های نسوز و آهک خالص برای تولید آهک هیدراته، از دیگر مواد معدنی هستند که آن گونه که شایسته و بایسته است توجهی به آنها نشده است.

جوکاری گفت:ضروری است با انجام اکتشاف تکمیلی و برنامه های مدون عملیاتی و سرمایه گذاری مناسب، نسبت به شناساندن این ذخایر و کانی ها به بازار داخلی و جهانی اقدامات موثر صورت گیرد.

وی ادامه داد:استان فارس همچنین یکی از استان های برتر کشور در زمینه برخورداری از سنگ های تزئینی و نما، خاک های صنعتی و .... است.

او گفت:توجه به صنعت سنگ استان فارس برای جلوگیری از خام فروشی گسترده سنگ های تزیینی و همچنین تجهیز بخش فرآوری سنگ به ماشین آلات روز جهان و آموزش نیروی متخصص در این صنعت، بیش از پیش احساس می شود.

جوکاری اضافه کرد:این فرصت های گسترده سرمایه گذاری در بخش معدن فارس از 22 تا 24 مهرامسال در سومین نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران به اطلاع سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهد رسید.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس بیان کرد: تاکنون 200 شرکت از کشورهای روسیه، چین، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، هندوستان، قزاقستان، اسپانیا، کره جنوبی و عراق و همچنین شرکت های داخلی برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

به گفته وی، شرکت کنندگان در این نمایشگاه که در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود به معرفی دستاوردهای خود در حوزه های اکتشاف، استخراج، متالورژی، ذوب فلزات، ماشین آلات، تولید فناوری حفاری و انفجار تا بهره برداری و فرآوری خواهند پرداخت.

به گفته وی، همزمان با این نمایشگاه کنفرانس مهندسی معدن نیز برگزار خواهد شد.

جوکاری در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت:سازمان نظام مهندسی معدن استان فارس به عنوان یک تشکل و بخش خصوصی در حوزه معادن، بازوی توانمند بخش دولتی در این حوزه در این استان محسوب می شود.

وی ادامه داد:این سازمان با در اختیار داشتن حدود دو هزار و 300 نفر نیروی متخصص و دانش آموخته در رشته های وابسته، آماده است با بومی سازی دانش مرتبط با معادن و اجرایی کردن آن، موجب جذب سرمایه های داخلی و خارجی به استان فارس شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا