سابقه ای از 8 سال واگذاری/ 70 درصد شرکت های ایمیدرو به سازمان های غیرتخصصی واگذار شده است

سابقه ای از 8 سال واگذاری/ 70 درصد شرکت های ایمیدرو به سازمان های غیرتخصصی واگذار شده است

مدیر برنامه ریزی نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: بر اساس سیاست خصوصی سازی، طی هشت سال گذشته 70 درصد شرکتهای تحت پوشش ایمیدرو به سازمانهای غیرتخصصی واگذار شد.

به گزارش بولتن نیوز،  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به نقل از امیر صباغ افزود: 30 هزار میلیارد تومان از دارایی های ایمیدرو با اجرای سیاست های خصوصی سازی طی هشت سال گذشته، کاسته شد و مطابق این سیاست ها، 21 درصد از دارایی های این سازمان در بورس عرضه شد، 9 درصد در قالب سهام عدالت و 70 درصد به عنوان رد دیون به سازمان های غیر تخصصی واگذار شد.

وی تصریح کرد: واگذاری دارایی ایمیدرو به سازمان هایی صورت گرفته که نسبت به معدن شناختی ندارند، نحوه اکتشاف را نمی دانند و از کیفیت نیروی انسانی آن نیز مطلع نیستند.

این مقام مسئول با بیان این که، سازمان ایمیدرو برای همکاری جدی و نامحدود در چارچوب وظایف این سازمان، با بخش خصوصی آمادگی دارد و افزود: ماموریت ایمیدرو در دولت یازدهم، اصلاح قوانین و تصویب آن در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مطابق آن، 9 استراتژی شامل 5 ماموریت در حوزه «توانمند سازی» و 4 ماموریت مربوط به فعالیت های توسعه ای تدوین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های کلان توسعه ای کشور در قالب اصل 44 قانون اساسی، مدل توسعه ایمیدرو تغییر کرد که طبق آن، بر ضرورت ارتباط مستقیم و بیشتر با بخش خصوصی برای اجرای طرح های معدن و صنایع معدنی تاکید شده است.

صباغ اضافه کرد : شرکت های تحت پوشش این سازمان که مشکل سرمایه گذاری دارند ، به مزایده گذاشته خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دوره جدید فعالیت خود، موضوع های مهمی نظیر توسعه صادرات، جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، ارتقای آموزش، بهره گیری از فناوری روز، افزایش بهره وری و غیره را به عنوان بخشی از برنامه ها مورد توجه قرار داده است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا