آلومینای جاجرم به طلبش رسید

آلومینای جاجرم به طلبش رسید

خبر ایرنا با تیتر ˈبدهکاران بزرگ، مطالبات آلومینای جاجرم را بدهندˈ که یازدهم خردادماه بر روی سایت اصلی این سازمان خبری قرار گرفت، نتیجه داد و این واحد صنعتی بزرگ خراسان شمالی به مطالبات خود رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی روز دوشنبه گفت: با پیگیری استاندار خراسان شمالی و حمایت رسانه ها، شرکت های آلومینیوم ایرالکو، هرمزال و المهدی مجاب به پرداخت بدهی یکهزار و 800 میلیارد ریالی خود به مجتمع صنعتی آلومینا شدند.

ˈیحیی نیکدلˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: دو شرکت هرمزال و المهدی که بدهی کمتری به این واحد صنعتی دارند متعهد شدند در نیمه نخست امسال و شرکت ایرالکو نیز از زمان تفاهمنامه در قالب اقساط 12 ماهه طلب خود را به این واحد صنعتی بپردازند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق توافق بین شرکت های بزرگ آلومینیوم سازی با آلومینای جاجرم، تنها واحد تولید کننده پودر آلومینا در کشور، مقرر شد تولیدات این مجتمع با پنج درصد زیر قیمت فوب جهانی در اختیار این شرکت ها قرار گیرد.

وی افزود: آلومینای جاجرم 30 درصد از مواد اولیه این واحدها را تامین می کند و 70 درصد دیگر آن از کشورهای خارجی وارد می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در گذشته به دلیل نامعلومی این شرکت ها از خرید تولیدات آلومینای جاجرم خودداری کرده و با مصوبه خودساخته از صدور محصولات این واحد صنعتی نیز ممانعت می کردند.

نیکدل افزود: با ورود وزیر صنعت، معدن و تجارت به این بحث، مشکل آلومینای جاجرم حل شده و این مجتمع می تواند با دریافت مطالباتش، طرح توسعه شمش آلومینیوم خود را نیز که در دست ساخت است، تکمیل کند.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه شمش آلومینیوم جاجرم را حدود یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مجتمع صنعتی آلومینای جاجرم در دولت اصلاحات با ظرفیت تولیدی 280 هزار تن پودر آلومینا به بهره برداری رسید که در این واحد صنعتی حدود 700 نفر مشغول به کار هستند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا