رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی :

فقدان دیدگاه حمایتی از معدن بسیاری از واحدهای خواف را تعطیل کرده است

فقدان دیدگاه حمایتی از معدن بسیاری از واحدهای خواف را تعطیل کرده است

گروه معادن - رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: نبود دیدگاه حمایتی از بخش معدن به ویژه در خراسان رضوی سبب تعطیل شدن بسیاری از واحدهای تولید سنگ آهن خواف شده است.

به گزارش ماین نیوز، حسین نکاحی اظهار داشت: هم اکنون قیمت جهانی بسیاری از مواد معدنی از جمله سنگ آهن کاهش داشته و باید از این بخش حمایت شود که متأسفانه توجه چندانی به این موضوع نمی شود.

وی با اظهار ناراحتی از سیاست های ضد تولیدی که در بخش معدن در دستور کار قرار می‎گیرد، تصریح کرد: هم اکنون مشاهده می شود که قیمت نفت نیز در بازار جهانی کاهش داشته اما دولت از این بخش حمایت زیادی می کند که این حمایت از معدن و تولیدات آن وجود ندارد و با افزایش حمایت از آن می توان ارزش افزوده و اشتغال زیادی را نصیب خراسان رضوی و کشور کرد.

رئیس نظام مهندسی معدن خراسان رضوی در ارتباط با پروژه های در دست اجرا برای فرآوری مواد معدنی در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه ها با ظرفیت تولید یک میلیون تن کنسانتره به پیشرفت 98 درصدی رسیده و به زودی افتتاح می شود.

نکاحی با اشاره به موضوع کم آبی و ارتباط آ ن با افتتاح نشدن برخی از پروژه های فولادی استان، بیان کرد: موضوع کمبود آب در منطقه بسیار واضح بوده اما برای تأمین آب مورد نیاز برای طرح های فولادی تا کنون چند گزینه مطرح شده که یکی از آنها لوله کشی و انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس است.

وی افزود: مطمئنا افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری انجام داده اند به تأمین منابع آبی آن نیز فکر کرده‎اند و این موضوع که در ادامه روند این حجم بزرگ سرمایه گذاری به علت کم آبی اخلال ایجاد شود در واقع موضوعی است که امکان تحقق آن بسیار پایین است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا