استاندار اصفهان:

صنعت فولاد اصفهان ۷۰ درصد نیاز كشور را تامین می‌كند

صنعت فولاد اصفهان ۷۰ درصد نیاز كشور را تامین می‌كند

اصفهان- استاندار اصفهان گفت: صنعت فولاد اصفهان ۷۰ درصد فولاد كشور را تامین می‌كند كه از این جهت صنعت یك نعمت و بركت الهی است.

رسول زرگرپور بعدازظهر شنبه در جمع مدیران، سرمایه‌گذاران و كارآفرینان بخش صنعت اظهار داشت: دو دیدگاه مختلف در صنعت استان وجود دارد که بر اساس این دیدگاه‌ها عده‌ای صنعت را نعمت می‌خوانند چرا كه باعث پیشرفت و اشتغال استان می شود و بركاتی را نیز به همراه دارد و عده‌ای معتقدند صنعت یك نقمت است و مشكلاتی از جمله آلودگی هوا و خاك و مسائل زیست محیطی را ایجاد كرده است.

وی با بیان اینكه هر دو این دیدگاه‌ها واقعی و درست است، افزود: در برخی از موارد صنایع استان مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده و باعث ایجاد آلودگی‌های آب و خاك شده‌اند و به صرفه‌جویی در مصرف آب نیز اهتمام ندارند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ما به عنوان مدیریت استان و همچنین سایر مدیران، سرمایه‌گذاران و كارآفرینان باید تلاش كنیم وزنه نعمت را افزایش و وزنه نقمت را كاهش دهیم و به سمت استانی پاك حركت كنیم.

وی اصفهان را صنعتی‌ترین استان كشور خواند و گفت: تنوع صنایع در استان اصفهان زیاد است و صنعت فولاد اصفهان ۷۰ درصد فولاد كشور را تامین می‌كند كه از این جهت صنعت یك نعمت و بركت الهی است.

زرگرپور اضافه کرد: شركت فولاد مباركه در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است.

وی اظهار داشت: این شركت در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و كاهش آلودگی اقدامات خوبی را انجام داده به طوری كه به ازای هر تن فولاد تولیدی ۶۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است و با سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده موفق شده‌اند كه بار آلودگی را به حداقل ممكن برساند.

استاندار اصفهان گفت: همه نیازمند آب، خاك و هوای سالم هستیم و باید دست در دست هم دهیم تا وزنه نعمت را در صنعت استان افزایش دهیم و مدیریت استان دست همه كارآفرینان و كارگران و مدیرانی كه در این مسیر گام برمی‌دارند را می‌فشارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا