ساخت سه واحد صنعتي توليد فولاد در منطقه آزاد اروند

ساخت سه واحد صنعتي توليد فولاد در منطقه آزاد اروند ماین نیوز: مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند صنايع بزرگ و پايين دستي نفت در شهرک هاي صنعتي آبادان و خرمشهر را از ظرفيت هاي منطقه آزاد اروند دانست و گفت: راه اندازي واحدهاي صنعتي فولاد، نفت و گاز، پتروشيمي و صنايع تجهيزات مربوط به آن، اشتغال جوانان را تامين کرده و نياز بازارهاي عراق را نيز تامين مي کند.

اسماعيل زماني با اعلام آغاز عمليات اجرايي صنايع فولاد در شهرک صنعتي خرمشهر گفت: در برنامه توسعه شهرهاي آبادان و خرمشهر، ساخت سه واحد صنعتي توليد فولاد با ظرفيت پنج ميليون تن پيش بيني شده است.

زماني اظهار کرد: اکنون، فاز نخست صنايع فولاد کاوه با ظرفيت يک ميليون و 600 هزار تن توليد سالانه با پيشرفت 60درصد در حال ساخت است و به زودي به بهره برداري مي رسد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصريح کرد: همچنين شرکت فولاد استيل کويت متعلق به سرمايه گذار کويتي به نام الخالدي و شرکت فولاد شهيدجهان آراي خرمشهر در فاز نخست با ظرفيت توليد يک ميليون و 600 هزار تن و در فاز دوم نيز با ظرفيت توليد يک ميليون و 600 هزار تن در شهرک صنعتي خرمشهر در حال اجرا است.

وي افزود: همچنين، مذاکرات اجرا و ساخت کارخانه آلومينيوم سازي در منطقه آزاد اروند از سوي ستاد اجرايي فرمان امام(ره) به عنوان موسس و يک شرکت چيني براي تامين فاينانس در حال انجام است. زماني در ادامه با بيان ظرفيت هاي منطقه آزاد اروند در موضوع پتروشيمي و نفت، از صدور مجوز براي ساخت هشت پالايشگاه کوچک در شهرک صنعتي آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: چهار پالايشگاه کوچک تا پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد و چهار پالايشگاه ديگر نيز در دست اقدام است.

وي در ادامه با بيان اينکه در بخش صنايع سنگين همچون فولاد، به آب فراوان نياز است، گفت: سرمايه گذاران صنايع فولاد مي توانند با بهره گيري از زيرساخت هاي مناسب سرمايه گذاري در منطقه آزاد اروند و حمايت هاي اين سازمان، براي رونق کسب وکار خود در اين منطقه گام بردارند.

محمد علاف پور
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا