افزایش سرانه آموزش مهارتی به روستاییان

افزایش سرانه آموزش مهارتی به روستاییان

معاون دفتر امور روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌کوشد تا سرانه ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان در سطح کشور را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کردستان، حمید ارواحی در جلسه توسعه آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی و اجرای طرح توانمندسازی روستائیان در کردستان، به جمعیت 21 میلیون و 900 هزار نفری روستائیان کشور اشاره و اظهار کرد: شش میلیون و 900 هزار نفر از روستائیان کشور، فعال اقتصادی هستند که از این تعداد، شش میلیون نفر شاغل و 900 هزار نفر فاقد شغل هستند.

وی در ادامه از ارائه 52 دقیقه آموزش‌های مهارتی به هر روستائی خبر داد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌کوشد تا سرانه ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان در سطح کشور را افزایش دهد.

معاون دفتر امور روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاهای کشور منطبق با نیازسنجی انجام شده با توجه به آمایش منطقه‌ای، مزیت‌ها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های هر روستا بوده است، عنوان کرد: این نیازسنجی بعد از تائید فرماندار، بخشدار و دهیاران هر شهرستان، جهت اجرا به ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای برنامه ریزی دقیق ارسال می‌شود.

وی از نیازسنجی بیش از 305 شهرستان در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری مسئولان استانی شاهد اجرای موفق این طرح در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا