سنگ آهن چاه گز در بورس کالا

سنگ آهن چاه گز در بورس کالا
شرکت فلات مرکزی در روز دوشنبه (16 آذر) سنگ آهن خود را در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می کند.

55 هزار تن سنگ آهن چاه گز به قیمت 13 دلار و 40 سنت (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) دوشنبه هفته جاری در بورس کالای ایران عرضه می شود که از جمله مشخصات این محموله می توان به عیار آن که 60 درصد بوده و از نوع مگنتیتی است اشاره کرد و از نظر دانه بندی نیز این محموله 50 درصد ریزدانه و 50 درصد درشت دانه خواهد بود و در صورت فروش درب معدن چاه گز واقع در استان یزد به خریدار تحویل داده خواهد شد.

چاه گز در آخرین عرضه خود در 18 آبان ماه موفق به فروش 55 هزار تن سنگ اهن به قیمت 19 دلار و 60 سنت شده بود.

البته قیمت پایه هر تن از محموله مذکور 15 دلار و 76 سنت بود که باوجود تضعیف بازار فولاد و به تبع آن سنگ آهن از بین دو متقاضی خرید، یکی از آنها موفق به خرید کالای فوق 3.84 دلار بالاتر از قیمت پایه شد. 

در حالی شرکت فلات مرکزی ایران عرضه سنگ اهن در هفته جاری خواهد کرد که قیمت های سنگ آهن به پایین ترین سطح خود طی چند سال اخیر رسیده است و رکود تازه ای از ابتدای تاسیس شاخص قیمت گذاری سنگ اهن از سال 2008 تاکنون به ثبت رسیده است.

به گزترش استیل ایران به نقل از معدن 24، حجم کل معاملات شرکت فلات مرکزی ایران 370 هزار تن سنگ اهن از 480 هزار تن عرضه صورت گرفته بود که ارزش آن نزدیک به 9 میلیون و 840 هزار دلار می رسد.

لازم به ذکر است، کل حجم عرضه شده از سوی سنگ اهنی ها تا پایان هفته نخست آذر ماه در تالار صادراتی بورس کالای ایران درمجموع 2 میلیون و 925 هزار تن بود که یک میلیون و 855 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات سنگ آهنی ها نیز تا 4 آذر ماه بیش از 41 میلیون و 929 هزار دلار بوده است. 


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا