شفاف‌سازي، بهترين گزينه جذب سرمايه در بخش معدن

شفاف‌سازي، بهترين گزينه جذب سرمايه در بخش معدن پايگاه خبري معدن نيوز- نايب رييس خانه معدن اظهار کرد: آيين نامه‌هاي قانون معادن از نظر سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي داراي ابهاماتي است که دولت با اصلاح اين موارد بستر توسعه بخش معدن را فراهم خواهد کرد.
محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه موانعي براي حضور فعال تر بخش خصوصي و شرکت‌هاي خارجي در بخش معدن وجود دارد، افزود: درحال‌حاضر تشکل‌هاي معدني بخش خصوصي بر پايه خواسته‌هاي دولت در مشارکت با آنها براي رفع موانع خروج از رکود درخواست خود را براي شفاف‌سازي آيين نامه‌هاي قانون معادن را داده‌اند و درحال‌حاضر منتظر بررسي و اصلاحيه دولت هستيم.
او با نگاهي به شرايط موجود کشور تصريح کرد: با توجه به اينکه در پسا برجام و در آستانه رفع تحريم‌ها قرار داريم هر اندازه دولت سريع‌تر اصلاحات مورد نياز براي رفع مشکل آيين‌نامه‌ها و قوانين معدني را انجام دهد به همان ميزان بستر جذب سرمايه‌گذار در بخش‌هاي مختلف معدني فراهم مي‌شود.
بهرامن درباره شرايط کنوني فعاليت‌هاي معدني در کشور افزود: هم‌اکنون سرمايه‌گذاران خارجي در قالب هيات‌هاي تجاري و... وارد ايران مي‌شوند و مذاکرات خوبي انجام شده است اما اين موضوع تا زمان رفع تحريم‌ها و اصلاح قوانين و آيين نامه هايي که سرمايه‌گذاري خارجي در بخش معدن را متاثر مي‌کند، به تعويق خواهد انداخت.
نايب رييس خانه معدن، توسعه بازار براي هريک از محصولات معدني را از ديگر الزامات بخش معدن ايران در شرايط کنوني دانست و افزود: بسياري از بخش هايي که محصولات معدني را خريداري مي‌کنند با کمبود نقدينگي مواجه هستند حال در چنين شرايطي علاوه بر اينکه بايد به دنبال بازارسازي باشيم بايد رونق را در اين واحدها به وجود آوريم.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا