توافق جدید نفتی تهران-پکن؛

بزرگترین پالایشگاه چین مشتری نفت ایران شد

بزرگترین پالایشگاه چین مشتری نفت ایران شد

همزمان با احتمال لغو تحریم‌های نفتی ایران، شرکت ملی نفت ایران آماده افزایش فروش نفت به بزرگترین پالایشگاه چین در سال 2016 میلادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از پایگاه خبری «بیزینس دی»، منابع آگاه خبر دادند: ایران در حال گام برداشتن برای افزایش صادرات به دو مشتری بزرگ چینی خود است و قرار است با رفع تحریم‌های غرب از این کشور صادرات خود را به دو شرکت نفتی بزرگ چین در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش دهد.

در همین حال، قرار است دو شرکت چینی «سینوپک» که به عنون بزرگترین پالایشگاه آسیا محسوب می شود و شرکت «ژوهای ژنرونگ» واردات نفت خود را از ایران در اولیل سال ۲۰۱۶ میلادی به ۵۰۵ هزار بشکه در روز افزایش دهند، این در حالی است که تقریبا نیمی از کل صادرات فعلی نفت ایران در سال جاری میلادی به این دو شرکت چینی صورت گرفته است.

همچنین صادرات نفت ایران در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی به چین ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت.

بر همین اساس افزایش صادرات نفت ایران تهدیدی برای درآمدهای نفتی دو رقیب جدی این کشور، یعنی عربستان و روسیه خواهد بود؛ حال آنکه لحن اخیر اظهارت مقامات غربی حاکی از کاهش محدودیت‌های تجاری علیه ایران در اولیل سال جدید میلادی است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا