دستورالعمل ایجاد یا تعطیلی شعب بانکی

دستورالعمل ایجاد یا تعطیلی شعب بانکی

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی «آئین نامه ایجاد یا تعطیل شعبه یا باجه مؤسسه های اعتباری در داخل کشور را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

 براساس این آئین نامه، مؤسسه های اعتباری موظفند اطلاعات و مدارک مربوط به جابجایی و تعطیلی شعب، باجه ها و یا دفاتر نمایندگی خود را که به تصویب هیأت مدیره مؤسسه اعتباری رسیده است، حداقل سه ماه قبل از ارائه درخواست جابجایی و تعطیلی هر یک از شعب، باجه ها و یا دفاتر نمایندگی خود، در سامانه ثبت کرده و فرم چاپی مندرج در سامانه را پس از امضای مدیرعامل و یا یکی از اعضای هیأت مدیره به همراه مصوبه هیأت مدیره به اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی ارسال کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این گزارش می افزاید؛ایجاد و تبدیل شعبه، باجه و یا دفاتر نمایندگی توسط مؤسسه اعتباری صرفاً با اخذ شناسه اختصاصی از اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی امکانپذیر است و کد شعب و یا باجه های مؤسسه اعتباری که تا قبل از ابلاغ دستورالعمل فعـال شـده  باشنـد، بـه منزلـه شناسه اختصاصی تلقی می شوند.

همچنین شعب مؤسسه اعتباری دارای شناسه اختصاصی فعال در سامانه می توانند با سامانه های جـامع پرداخت از جمله شتاب، ساتنا، پایا و تابا و همچنین سایر پایگاههای اطلاعاتی بانک مرکـزی ارتبـاط داشته باشند.

 این دستور العمل از سوی مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا