رونق معادن با فعال کردن صنايع

رونق معادن با فعال کردن صنايع پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: افزايش توليد واحد‌هاي معدني و صنايع معدني تنها با فعال‌سازي صنايع پايين دستي محقق مي‌شود که اين مقوله را بايد دولت از طريق ايجاد رونق بخش‌هاي همچون مسکن و... تحريک کند.
آرمان خالقي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه افزايش توليد مواد معدني تنها در شرايطي رونق را براي معدنکاري به ارمغان مي‌آورد که بازاري وجود داشته باشد، افزود: به طور قطع سرمايه‌گذاران بخش خصوصي در شرايطي به سمت ظرفيت‌هاي معدني گرايش پيدا مي‌کنند که بازگشت سرمايه در بازه زماني منطقي چند ساله محقق شود در غير اينصورت از ورود به اين بخش خودداري خواهند کرد.
اين عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه محصولات معدني ايران بيشتر در بازارهاي داخلي مشتري دارند و در شرايطي که صنايع پايين دستي در رکود به سر ببرند تقاضاي مواد معدني کاهش مي‌يابد، تصريح کرد: دولت براي حمايت از اشتغال معادن و افزايش سرمايه‌گذاري و توليد در بخش معدن بايد صنايع پايين دستي را فعال کند.
او با نگاهي به بخش‌هاي که مي‌تواند توليد محصولات معدني را رونق ببخشند، اظهار کرد: درحال‌حاضر بخشي که مي‌تواند بيشترين تقاضا را در محصولات پايين دستي بخش معدن تحريک ايجاد کند، مسکن است و دولت بايد اين بخش را به عنوان يکي از پيشران‌هاي محصولات معدني فعال کند.
خالقي با تاکيد بر اينکه دولت برنامه‌هايي براي خروج از رکود و افزايش رشد اقتصادي دارد، تصريح کرد: به طور قطع دولت براي خروج از رکود اقتصادي برنامه‌هاي را در بخش مسکن نيز ايجاد خواهد کرد.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا