پیشنهاد برای ایتالیایی ها

پیشنهاد برای ایتالیایی ها

اقتصاد > بازرگانی - احمد پورفلاح

پس از اینکه مذاکرات سیاسی ایران با قدرت های جهانی به ثمر نشست فصل تازه ای برای فعالیت های اقتصادی ایران آغاز شد به طوریکه ظرف چند هفته گذشته هیات های تجاری متفاوتی برای گسترش روابط تجاری- اقتصادی به ایران آمده اند. تازه ترین رویداد در این زمینه به حضور فعالان اقتصادی ایتالیا به ایران باز می گردد که نتیجه آن رایزنی های قابل  توجهی در عرصه روابط اقتصادی ایران با ایتالیاست. بر این اساس ایتالیایی‌ها در قالب بزرگترین هیات تجاری در تهران حضور پیدا کردند تا در کنار برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا با شرکت در گفت‌وگوی‌های مشترک با شرکت‌های ایرانی به نتایج مثبت اقتصادی، تجاری، بازرگانی دست یابند.

در این راستا اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده است. اتاق بازرگانی مشترک ایران-ایتالیا با بیش از ۳۰۰۰ عضو یکی از قدیمی ترین و بزرگترین اتاق های بازرگانی است. مشابه این اتاق در ایتالیا نیز وجود دارد که به نام اتاق ایتالیا-ایران شناخته شده و بسیار فعال است که رابطه خوبی با طرف ایرانی دارد. همان طور که واضح است پتانسیل بالای اقتصادی برای دو کشور وجود دارد. اتاق ایران-ایتالیا رابطه خوبی با دولت، سفارت و اتاق های ایران و تهران و قسمت های خصوصی دارد. بنابراین ما آماده برای همکاری و گسترش دادن روابط اقتصادی این دو کشور هستیم. 

در این راستا من پیشنهاداتی دارم. ایران بازار خوبی برای محصولات ایتالیا است ولی نباید ایتالیایی ها بازار ایران را یک نمایشگاه تصور کنند. ایران موقعیت خوبی برای واردات و سرمایه گذاری است. در دوره تحریم ایران با کشور های ارزان قیمت در ارتباط نزدیکی داشته است که ما پیشنهاد می کنیم حداقل در گام نخست تعامل با ایران سود بالایی در نظر نگیرند و با کشورهای اروپایی و آسیایی رقابت کنند.یکی از بزرگترین مشکلات در تجارت جا به جایی پول است که اگربین دو کشور انتقال پول آسان تر شود تجارت هر دوکشور پیشرفت خواهد کرد. 

*رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا