کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

یک شرط برای رشد P/E بازار

یک شرط برای رشد P/E  بازار

یک کارشناس بازار سرمایه رشد P/E بازار را منوط به کاهش نرخ سود بانکی دانست و گفت: تا زمانی که نرخ سود سرمایه گذاری بدون ریسک بالا باشد نمی توان از بازار سهام انتظار رشد را داشت.


 

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با اشاره به اینکه رکود بازار سرمایه دلایل متعددی دارد، معتقد است: بازار در حالی منتظر گزارش های 9 ماه است که عملکرد شرکت ها در نیمه اول سال دور از انتظار سهام داران بود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمد صابونچی، با اشاره به اینکه سهامداران عملکرد نامطلوب شرکت ها برای گزارش های 6 ماهه را پیش بینی می کردند، گفت: با توجه به اینکه هنوز آثار رفع تحریم ها در بازار سرمایه نمود پیدا نکرده و اثری بر تولید و فروش شرکت ها نداشته است، نمی توان برای گزارش های 9 ماهه انتظار تغییر خاصی داشت.

این کارشناس بازار سرمایه رشد P/E  بازار را منوط به کاهش نرخ سود بانکی دانست و گفت: تا زمانی که نرخ سود سرمایه گذاری بدون ریسک بالا باشد نمی توان از بازار سهام انتظار رشد را داشت.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت سهام و رشد شاخص با افزایشP/E  اتفاق می افتد، گفت: این موضوع فقط با کاهش نرخ سود بانکی اتفاق می افتد.

وی به تلاش برای کاهش نرخ سود بانکی در ماه های گذشته توسط مسولان اشاره کرد و افزود: ولی در برهه فعلی و با توجه به افسار گسیخته شدن نسبی قیمت ارز در زمان محدود، مشخص نشدن تکلیف موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و نیز برخی مشکلات ترازنامه‌ای بانک‌ها، اجرایی شدن این موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

صابونچی پیش‌بینی کرد با توجه به کاهش شدید قیمت فلزات، نفت و محصولات پتروشیمی نمی‌توان امیدی به افزایش سودآوری شرکت‌ها از جنبه افزایش دلاری قیمت‌ها داشت، از‌این‌رو شرکت‌ها باید تمرکز خود را بر افزایش مقداری فروش و کاهش هزینه‌ها قرار دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا