رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

بازار سرمایه باید گزینه اول تامین مالی بنگاه ها شود

بازار سرمایه باید گزینه اول تامین مالی بنگاه ها شود

به گفته ارسلان فتحی پور، بازار سرمایه وقتی موفق است که بنگاه ها و فعالان اقتصادی برای تأمین مالی به جای مراجعه به بانک ها منابع مورد نیاز را از بورس تأمین کنند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به نزدیک شدن پایان مجلس نهم، اصلی ترین کاری که نمایندگان می توانند برای تقویت بازار سرمایه و رفع مشکلات پیش روی آن انجام دهند، تقویت جایگاه بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه است.

ارسلان فتحی پور افزود: سهم بازار سرمایه در اقتصاد کشور به نسبت سال های گذشته زیاد شده اما هنوز نتوانسته نقش خود را در اقتصاد کشور به درستی ایفا کند.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه وقتی موفق است که بنگاه ها و فعالان اقتصادی برای تأمین مالی به جای مراجعه به بانکها منابع مورد نیاز را از بورس تأمین کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید سرمایه های کوچک خانواده ها به سمت بازار سرمایه سوق داده شود، گفت: عدم ثبات نسبی و نوسانات شدید که اعتماد مردم را به بورس می گیرد می تواند جایگاه بازار سرمایه را در بین عموم مردم دچار خدشه کند این در حالیست که بورس یکی از ابزارهای تعادل بخش در نظام اقتصادی کشورهاست.

وی با اشاره به برخی قوانین از جمله اصل ۴۴ و رفع قوانین موانع تولید رقابت پذیر گفت: به کمک این قوانین بورس می تواند جهش مناسبی داشته باشد اما هنوز با جایگاه مطلوب فاصله دارد بنابراین باید برای دوران پساتحریم برنامه مدونی وجود داشته باشد تا زمینه رونق بدون تورم ایجاد شود.

فتحی پور با بیان اینکه با نزدیک شدن به پایان دوره نهم مجلس فرصت چندانی برای رفع مشکلات قانونی با ارسال وجود ندارد، گفت: کمیسیون اقتصادی آمادگی دارد به کمک نمایندگان سازمان بورس روی احکام مورد نیاز بازار سرمایه در برنامه ششم توسعه بررسی تخصصی انجام دهد تا احکام مدونی برای برنامه ششم تصویب شود که در جهت رونق بازار سرمایه از آن استفاده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه یا طرح در مدت باقیمانده از عمر مجلس نهم بسیار زمان بر است امیدواریم اصلاح قوانین در مجلس آتی مورد توجه نمایندگان دور بعدی قرار بگیرد.

فتحی پور خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی از هیچ اقدامی برای تقویت بازار سرمایه دریغ نمی کند تا وضعیت بازار سرمایه بهبود یاید که باعث بی اعتمادی نشود.  

منبع: سنا

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا