بازار مسکن چگونه به روزهای پر رونق بر می گردد؟

7 راه شکست رکود مسکن

7 راه شکست رکود مسکن

بحران رکود در بخش مسکن همچنان تداوم دارد. این در حالی است که راهکارهای بسیاری تاکنون برای برداشته شدن آن از سوی دولتمردان ارائه شده اما باز هم خانه دار شدن از بزرگترین دغدغه های ایرانی ها به شمار می رود.

به گزارش صدای اقتصاد در این میان اظهار نظرهای متفاوتی برای حل این بحران گفته می شود. مسعود نیلی، مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهور، بر این باور است که تداوم رکود در بازار مسکن قابل پیش بینی است و از آن سو عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید بازار مسکن به قیمت شوک رونق را به چشم نخواهد دید. با این حال برآوردهای مقامات اجرایی و سیاست گذاری ها نیز نشان می دهد که تداوم رکود همچنان ادامه دار خواهد بود. در این شرایط، دولت در محتویات جدید بسته خود، برای تسریع خروج بازار مسکن از رکود، وام 60 میلیون تومانی را پیش بینی کرده است. در ادامه این گزارش چند اظهار نظر و راهکار برای خروج از رکود بازار مسکن را می خوانید.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی

به دنبال این هستیم که برای خروج از رکود مسکن، با انواع روش‌های مالی، تامین زمین و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار این برنامه را اجرایی کنیم. برای خروج رکود از بازار مسکن برنامه‌هایی از جمله روش‌های تامین تسهیلات باید افزایش یابد.

حسین عبده تبریزی، مشاور وزیر مسکن

پیش بینی اینکه مسکن چه زمانی از رکود خارج می‌شود، مشکل است. مسکن گران‌قیمت کلانشهرها به لحاظ اینکه با افزایش تولید مواجه است، به این آسانی از رکود خارج نمی‌شود، مسکن تجاری نیز همین وضعیت را دارد.

بیت‌الله ستاریان، کارشناس مسکن

یک خارجی نمی‌تواند به‌راحتی در بخش مسکن ایران سرمایه‌گذاری کند اما برای خروج از رکود، دولت باید زمینه را برای استفاده بخش خصوصی از منابع خارجی و آن هم به صورت مستقیم فراهم کند.

مصطفی قلی خسروی، کارشناس مسکن

 رکود فعلی در بازار مسکن تا سال ٩٥ ادامه دارد و امسال هیچ جهش قیمتی نخواهیم داشت. هنوز دو سال از آخرین جهش قیمتی مسکن نگذشته و باید به بازار مسکن زمان داد تا خود را بشناسد. ١٧ مرداد ١٣٩٣

حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک

سیر خروج از رکود بازار مسکن آغاز شده به طوری که شاهد افزایش انگیزه سازندگان مسکن برای تولید آپارتمان‌های کوچک در تهران هستیم.

فردین یزدانی، مدیر علمی طرح جامع مسکن

هدف از طرح جامع مسکن تنها تامین نیاز مصرفی است و در نتیجه این طرح برای خروج رکود از بازار مسکن نیامده است.

ایرج رهبر، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران

یکی از دلایل رکود کاهش قدرت خرید مردم و عامل دیگر، بالا بودن هزینه ساخت‌وساز است. اگر برای این دو عامل موثر در رکود مسکن کاری شود، امکان دارد بازار رونق پیدا کند؛ وگرنه نباید خیلی برای خروج از رکود مسکن امیدوار باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا