در دوران افول طلای جهانی؛

حجم معاملات آتی سکه ۳ برابر شد

حجم معاملات آتی سکه ۳ برابر شد

در پی روند نزولی بهای طلای جهانی، اختلاف نظر تحلیلگران از روند آتی قیمت اونس بیشتر شده است، به طوریکه برخی از رسیدن اونس به زیر ۱۰۰۰ دلار خبر می دهند و برخی دیگر از بازگشت قیمت ها به بالای ۱۲۰۰دلار سخن می گویند؛ در این بین نکته جالب توجه افزایش حجم معاملات آتی سکه در این روزهای بازار جهانی طلاست.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به چهار هزار و ۸۲۶ قرارداد و به ارزش بیش از ۴۲۶ میلیارد ریال رسیده بود، این در شرایطی است حجم معاملات آتی سکه طی روز پنجشنبه، یک هزار و ۳۸۱ قرار داد ثبت شده بود.

از طرفی روز گذشته در معاملات آتی، بهای سکه در تمام سررسیدها کاهش یافت؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با کاهش ۰/۳۹ درصدی با نرخ ۹۰۹ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۲ هزار تومان به فروش رسید که افت ۰/۳۲ درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۱۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۳۴ درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر با قیمت ۹۲۱ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و افت ۰/۴۶ درصدی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر تجربه کرد.

از سویی قیمت سکه در بازار نقدی نیز طی روز شنبه با نوسان مواجه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۰۷ هزار تومان رسید و کاهش ۵ هزار تومانی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر تجربه کرد. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۵۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت، این در شرایطی است که ربع سکه با قیمت ۲۵۲ هزار تومان افزایش سه هزار تومانی را تجربه کرد، سکه یک گرمی هم با نرخ ۱۶۶ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا