موذن زاده در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

انسجام معدنکاران تاثیر سومین همایش سنگ آهن را افزایش می‌دهد

انسجام معدنکاران تاثیر سومین همایش سنگ آهن را افزایش می‌دهد

گروه معادن >سنگ آهن - مشاور معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تاثیر سومین همایش سنگ آهن ایران در حل مشکلات این حوزه اظهار کرد: اینکه تا چه اندازه این همایش می‌‌تواند در حل مشکلات پیش‌روی فعالان حوزه سنگ آهن موثر باشد، بستگی به مباحثی دارد که در آن مطرح می‌شود. باید دید که تا چه اندازه این همایش می‌تواند انسجام معدنکاران را افزایش داده و می‌تواند حرف دل آنها و مشکلات موجود را به گوش دولت و مسئولان مرتبط با بخش معدن به ویژه حوزه سنگ آهن برساند.

مصطفی موذن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز بیان کرد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی در حل مشکلات موثر خواهد بود اما اینکه تا چه میزان موثر است، بستگی به برگزار کنندگان همایش و همچنین شرایط موجود و قدرتی که فعالان حوزه سنگ آهن می‌توانند از خودشان نشان دهند، دارد.

به گفته وی، در واقع اگر انسجام میان فعالان حوزه سنگ آهن افزایش یابد و حرف و هدفشان یکی و مشخص باشد، سومین همایش سنگ آهن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مشاور معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان دولتی نیز در سومین همایش سنگ آهن ایران در کنار فعالان بخش خصوصی حضور دارند و از سوی دیگر شرایط نیز خاص است، به همین دلیل بخش زیادی از اثرگذاری همایش به فعالان و بخشی دیگر به مسئولان دولتی بستگی دارد که تا چه میزان می‌توانند به هم نزدیک شوند.

به گفته موذن زاده؛ نمی‌توان قبل از برگزاری همایش به طور دقیق پیش‌بینی کرد که به چه میزان همایش می‌تواند در رفع مشکلات این حوزه ایفای نقش کند.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا