طهرانی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

کاهش هزینه تمام شده، مهمترین موضوع سومین همایش سنگ آهن

کاهش هزینه تمام شده، مهمترین موضوع سومین همایش سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با اشاره به برگزاری سومین همایش سنگ آهن ایران اظهار کرد: امروز سنگ آهن ایران دچار چالشی بزرگ شده است زیرا نه امکان صادرات برای فعالان این بخش وجود دارد و نه بازار داخلی خوبی در اختیار است.

کیوان جعفری طهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز گفت: معادن سنگ آهن موجود در کشور که می‌توانند محصول خود را به فولادسازان ارائه دهند محدود هستند زیرا فولادسازان کشور نمی‌توانند به دلیل خصوصیات سنگ آهن و همچنین میزان عیار از تمامی سنگ آهن‌های تولید شده در کشور استفاده کنند، به همین دلیل بازار فروش داخلی نیز محدود می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بخش خصوصی فعال در حوزه سنگ آهن به شدت با مشکل مواجه است زیرا امکان صادرات برای سنگ آهن فراهم نیست.

به گفته طهرانی، مهمترین موضوعی که می‌تواند در سومین همایش سنگ آهن ایران مطرح شود، راهکارهایی برای حل مشکلات پیش‌روی این حوزه و ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های تولید است. البته این هزینه تنها شامل ماده معدنی نمی‌شود، بلکه برای کاهش قیمت تمام شده باید هزینه‌هایی همچون هزینه حمل و نقل، بارگیری، هزینه‌های بندری، حقوق دولتی و ... را بررسی و کاهش داد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در بازار حضور داشته و صادرات کنیم، به عنوان یک معدنکار باید به دنبال کاهش هزینه‌های تمام شده خود باشیم. امروز شاهد کاهش قیمت‌های تمام شده از سوی برزیل هستیم.

طهرانی افزود: مشکل اصلی ما در رابطه با هزینه‌های حمل و نقل، بنادر و بارگیری است. در حال حاضر هزینه بارگیری در بنادر ما برای هر تن 11 هزار تومان است، این موضوع در افزایش قیمت تمام شده بسیار موثر است.

به گفته مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران، استرالیا و برزیل به دلیل افت جهانی قیمت سنگ آهن تخفیف‌هایی را برای معادن خود در نظر گرفته‌اند. در استرالیا معافیت‌هایی برای حقوق دولتی در نظر گرفته شد تا معادن بتوانند در این شرایط فعالیت داشته باشند.

طهرانی تاکید کرد: مهمترین موضوعی که باید در سومین همایش سنگ آهن مطرح شود، راهکارهایی برای کاهش هزینه‌‌های تمام شده و همچنین فروش در بازار داخلی است.

به گزارش ماین نیوز، سومین همایش بین المللی انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران با رویکرد نقشه راه نسل سوم سنگ آهن ایران (چالش ها و امیدها) با حضور مقامات کشوری، فعالان حوزه سنگ آهن اعم از معدنکاران، سرمایه گذاران، شرکتهای پیمانکاری، شرکتهای حمل و نقل و لجستیک، انبارداران، بانکها، شرکتهای بیمه، شرکتهای کارگزاری بورس، تشکلهای صنفی مرتبط و غیره، 9 آذر ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

محورهای سومین همایش بین المللی سنگ آهن ایران به شرح زیرند:

1) تحلیل شرایط کسب و کار سنگ آهن در چشم انداز 5 ساله
2) معرفی فرصت های سرمایه گذاری
3) جایگاه معدن و صنایع معدنی در قانون برنامه ششم توسعه
4) بهره وری در معادن با تکیه بر معدنکاری سبز و فناوری های نوین
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا