کناره‌گیری مهره‌کلیدی سیاست خارجی چین

کناره‌گیری مهره‌کلیدی سیاست خارجی چین

«وانگ جیا روئی» مهره کلیدی روابط سیاسی چین با کشورهای دیگر از جمله کره شمالی، بنا به دلایلی که اعلام نشده، از سمت خود کناره گیری کرد و فرد دیگری جانشین او شده است.

علت کنار رفتن «وانگ» از سمت ریاست اداره امور بین المللی حزب حاکم کمونیست چین که به مدت 12 سال در اختیار وی بود، از سوی هیچ مقام و رسانه ای مشخص نشده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، آنچنان که از گزارش های رسانه های دولت چین بر می آید، فردی با نام «سونگ تائو» جانشین «وانگ» شده است. از سونگ به عنوان یک دیپلمات حرفه ای یاد شده است که اکنون ریاست اداره امور بین الملل حزب کمونیست این کشور را در اختیار دارد.
این اداره یکی از مهمترین نهادها برای سیاستگذاری خارجی در ارتباط با کشورهای دیگر از جمله از ارگان های کلیدی تصمیم گیری در رابطه با مسائل سیاسی با دیگر کشورها بخصوص کره شمالی است.
تارنمای اداره امور بین المللی حزب حاکم چین هم در بیانیه ای خاطرنشان کرده است که «سونگ تائو» ریاست این اداره را بر عهده دارد.
با این حال رسانه ها به طور دقیق به زمان کناره گیری «وانگ» و علت آن اشاره نکرده اند.
«سونگ» در سال 2011 میلادی برای مدتی معاون وزیر خارجه چین بود و در اداره امور خارجی حزب حاکم یک مقام ارشد به حساب می آمد.
«لیو ئو نشان» نفر پنجم رده بندی قدرت در حزب کمونیست چین ماه گذشته میلادی در حالی از کره شمالی دیدار کرد که «سونگ» نیز او را همراهی می کرد.
جابجایی ها در حزب و دولت چین اصولا بر اساس علت های مختلف چون بالا رفتن سن و یا سهل انگاری در انجام وظیفه و حتی فساد مالی صورت می گیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا