در ماه اکتبر

واردات نفت پالایشگاه اسار از ایران افزایش یافت

واردات نفت پالایشگاه اسار از ایران افزایش یافت

شرکت نفت اسار هند واردات نفت خود را از ایران در ماه اکتبر 10.2 درصد افزایش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، آمارهای کشتیرانی نشان می‌دهد، از آنجا که شرکت خصوصی اسار هند مجموع خرید نفت خود را در آستانه افتتاح پالایشگاه وادینار پس از یک ماه تعمیرات افزایش داده، این شرکت واردات نفت خود را از ایران در ماه اکتبر 10.2 درصد افزایش داد.

این آمار نشان میدهد شرکت اسار در اکتبر روزانه حدود 134 هزار و 400 بشکه نفت از ایران خریداری کرده و نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود 19 درصد کاهش یافته است.

اسار در ماههای ژانویه تا اکتبر 2015 نیز روزانه حدود 109 هزار و 200 بشکه نفت از ایران وارد کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.3 درصد کاهش یافته است.

به دلیل توقف خرید پالایشگاههای هندی از ایران در ماه مارس برای نگه داشتن سقف واردات خود زیر 220 هزار بشکه در روز در سال مالی گذشته، متوسط واردات آنها از ایران در نیمه اول 2015 کاهش یافته است.

اما در فاصله آوریل تا اکتبر(هفت ماه نخست سال مالی کنونی) واردات اسار از ایران با 32.7 درصد افزایش به روزانه 136 هزار و 600 بشکه رسیده است.

در هفت ماه نخست سال مالی جاری، واردات نفت هند از ایران با 5.6 درصد افزایش به 249 هزار و 100 بشکه در روز رسیده چرا که پالایشگاههای هندی خرید خود را از ایران پس از توافق هسته ای ماه ژوئیه افزایش داده اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا