13 هزار میلیارد ریال، نیاز صنعت مازندران است

13 هزار میلیارد ریال، نیاز صنعت مازندران است

ساری-ایرنا- معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : این استان برای تامین سرمایه درگردش و تکمیل واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد به 13 هزار میلیارد ریال نیاز دارد.

جهانگیر بای لاشکی روز چهارشنبه در کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق بازرگانی مازندران درساری اظهار کرد: این درحالیست که طبق آخرین گزارش، با وجود تایید این نیاز اعتباری از سوی بانک ها، تاکنون یک هزار و 420 میلیارد ریال از سوی بانک ها در هشت ماه گذشته تامین شد.
وی اضافه کرد: 50 درصد از اعتبار مورد نیاز صنعتی در این استان معادل ششهزار و 500 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی وصنعتی است که تاکنون کمتر از 10 درصد آن محقق شد.
معاون صنعت،معدن و تجارت مازندران افزود : سهم اعتباری مورد نیاز صنعت این استان در سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران نیز پیشنهاد شد و مورد تایید قرار گرفت.
در استان مازندران طبق گزارش اداره کل صنعت، معدن و تجارت حدود 250 طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد وجود دارد که برای بهره برداری از این پروژه ها هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
در مجموع در این استان حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه تاسیس هستند که بنا به اظهار رئیس اتاق بازرگانی مازندران حدود یک هزار و 600 واحد صنعتی که 40 درصد مجموع این واحد را شامل می شود به دلیل نقدینگی و مشکلات ناشی از تحریم و نبود بازار فروش فعالیت شان متوقف است.ک3
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا