وال‌استریت ژورنال اعلام کرد

رشد 2.1درصدی تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه سوم امسال

رشد 2.1درصدی تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه سوم امسال

کیت دیویدسون/گزارشگر

اقتصاد ایالات متحده امریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری بیش از حد انتظار رشد کرده‌است. این بدان معناست که بازار تا انتهای سال جاری در ایالات متحده امریکا وضع بهتری خواهد داشت.

به صورت کلی می‌توان گفت که دلیل اصلی رشد نامنتظره در سه ماهه سوم سال جاری از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حاصل شده‌است که از 0.59 درصد به 1.44 درصد رسیده‌است. این مسئله بیشترین تأثیر را در رشد تولید ناخالص داخلی دارد

رشد تولید ناخالص داخلی که مهم‌ترین قسمت برای سنجش وضعیت اقتصادی است در امریکا برای سه‌ماهه سوم سال 2015 حدود 2.1 درصد بوده‌است. این اطلاعات از سوی وزارت دارایی امریکا به دست آمده‌است. نکته جالب توجه این است که این میزان با پیش‌بینی اقتصاددانان وال استریت ژورنال برابر است.

البته سرعت رشد در فاصله ماه‌های جولای تا سپتامبر کاهش شدیدی را تجربه کرده‌است اما به هر حال اقتصاد رشد داشته‌است.

اقتصاد نسبت به سال گذشته 2.2درصد رشد داشته‌است. این میزان سالانه، کاهش شدیدی را تجربه کرده‌است. به ویژه از زمان بحران بزرگ مالی سال 2009 تا کنون، این سرعت رشد بسیار پایین بوده‌است.

به صورت کلی می‌توان گفت که دلیل اصلی رشد نامنتظره در سه ماهه سوم سال جاری از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حاصل شده‌است که از 0.59 درصد به 1.44 درصد رسیده‌است. این مسئله بیشترین تأثیر را در رشد تولید ناخالص داخلی دارد.

فروش کالا و هزینه مصرف‌کننده نیز به مسیری پیش رفته‌است که به این مسئله کمک می‌کند.

کارشناسان اقتصادی انتظار داشتند دلار قوی‌تر و کاهش تقاضای خارجی مشکلاتی را در رشد  اقتصادی سه ماهه سوم سال ایجاد کند.

طی چند ماه اخیر اطلاعات درباره رشد تولید ناخالص داخلی به شدت متفاوت بوده‌است و کار برای پیش‌بینی‌های آتی مشکل کرده‌است. اکنون همه منتظر اعلام سه ماهه بعدی در 22 دسامبر هستند.

به هر حال آنچه تا کنون به دست آمده‌است آخرین چیزی است که فدرال رزرو امریکا پیش از نشست آتی خود مورد مطالعه قرار می‌دهد تا بر اساس آن برای افزایش نرخ بهره تصمیم‌گیری کند.

این گزارش می‌تواند باعث شود فدرال رزرو بالاخره پس از یک دهه، نرخ بهره را افزایش دهد.

منبع: وال‌استریت ژورنال

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا