معاون وزیر نفت در پاسخ به ایسنا اعلام کرد

صرفه‌جویی روزانه چهار میلیون بشکه نفت با جایگزینی گاز

صرفه‌جویی روزانه چهار میلیون بشکه نفت با جایگزینی گاز

معاون وزیر نفت با اشاره به این‌که سیاست ایران طی سال‌های گذشته جایگزین‌ کردن گاز به جای سوخت‌های میان‌تقطیر در صنایع و استفاده‌های داخلی کشور بوده است، گفت: از این طریق توانسته‌ایم روزانه چهار میلیون بشکه نفت را صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا عراقی در حاشیه نخستین نشست کمیته کاربردی گاز طبیعی اتحادیه جهانی گاز در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با اولویت‌های مصرف گاز در کشور اظهار کرد: ما در سال‌های اخیر تلاش کرده‌ایم که به جای تبدیل نفت به سوخت میان‌تقطیر برای ایجاد انرژی از گاز استفاده کنیم که سیاست بسیار خوبی بوده است.

وی ادامه داد: ما از این طریق بتوانیم روزانه از مصرف چهار میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی کرده و این میزان را صرف صادرات کنیم.

معاون وزیر نفت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در نشست‌های اخیر ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه ال ان جی فعالیتی داشته است، افزود: در حال حاضر ال ان جی مربوط به بخش نفت می‌شود، اما با توجه به اهمیت آن و این‌که ما 60 درصد از پروژه ال ان جی را در کشور انجام داده‌ایم با چند کشور مذاکره شده است و تا یکسال آینده این پروژه کامل خواهد شد.

عراقی در ادامه با اشاره به ورود 60 شرکت همراه با هیات هلندی که برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر‌کننده گاز به ایران آمده بود، خاطر نشان کرد: 35 شرکت در این بین شرکت‌های نفتی و گازی بودند که با آنها مذاکراتی انجام و قرار شد در بحث‌های تخصصی خود نمایندگان خود را برای سرمایه‌گذاری در ایران معرفی کنند.

معاون وزیر نفت همچنین درباره‌ی قرار‌دادهای گازی ایران اظهار کرد: در حال حاضر ما با عراق قرار‌دادی داریم که قرار است تا آخر امسال به بغداد و تا یکسال و نیم آینده به بصره گاز برسانیم در رابطه با عمان نیز قرار است خط لوله‌های خود را ابتدا کامل کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا