رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

معادن استان سمنان برای ۴۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است

معادن استان سمنان برای ۴۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است

سمنان - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از وجود ۵۱۸ معدن فعال در استان خبر داد و گفت: این معادن غنی تاكنون زمينه اشتغال چهار هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم كرده‌اند.

بهروز اسودي در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۵۱۸ معدن فعال در استان فعالیت می کنند، افزود: این معادن با سرمايه‌گذاري يك هزار و ۹۷۵ ميليارد ريال برای چهار هزار ۱۰۰ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد کرده اند.

وي در تشريح فعاليت معادن استان سمنان در دولت تدبير و اميد از صدور ۳۸۸ مجوز معدني شامل پروانه اكتشاف، گواهي كشف و پروانه بهره‌برداري در دو سال گذشته در اين استان خبر داد و گفت: در طول خدمت دولت تدبير و اميد تعداد ۱۴۳ پروانه اكتشاف و تعداد ۱۱۳ گواهي كشف در بخش معدن در استان صادر شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنين از صدور ۱۳۲ پروانه بهره‌برداري در بخش معدن در دولت تدبير و اميد در استان خبر داد و تصریح کرد: ميزان سرمايه‌گذاري در اين بخش(پروانه بهره‌برداري) در دوسال گذشته بالغ بر ۵۶۴ ميليارد ريال بوده است.

اسودي خاطرنشان كرد: اين سرمايه‌گذاري در بخش بهره‌برداري معادن استان سمنان در مدت دو سال گذشته زمينه اشتغال یک‌هزار و شش نفر را در اين استان فراهم كرده است.

وي اضافه كرد: استان سمنان از ذخاير غني و متنوع معدني از قبيل معادن گچ، سولفات سديم، سنگ آهك، سنگ لاشه، گرانيت، مرمريت، سنگ آهن، نمك، بوكسيت، سلستين، زئوليت، زغال سنگ، باريت، طلا، مس، كائولن، كروميت، روي، فلورين و ... برخوردار است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان از معادن غني و متنوعی برخوردار است، اضافه کرد: ۶۰ درصد نمك و ۴۰ درصد گچ كشور از طریق معادن استان تامین می‌شود.

وی در خاتمه از تأمين ۹۵ درصد زئوليت کشور در معادن استان سمنان خبر داد و افزود: علاوه بر این حدود ۹۵درصد سلستين، ۱۵ درصد سولفات سديم، ۲۰درصد كروميت و ۱۵درصد ذغال‌سنگ كشور نيز از معادن این استان تامين مي‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا