قائم‌مقام وزیر نیرو تاکید کرد

پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر دوش صنعت برق

پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر دوش صنعت برق

قائم مقام وزیر نیرو گفت: در حال حاضر پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر دوش صنعت برق کشور است و ویژگی مهم برق این است که در تمام دنیا شاخص برق شاخص توسعه است.

به‌ گزارش خبرنگار ایسنا، ستار محمودی امروز در سی‌امین کنفرانس بین‌المللی صنعت برق کشور با بیان اینکه امروز صنعت برق کشور توانسته به همت متخصصان توانمند این صنعت به قله‌های رفیعی دست پیدا کند و از هر نظر بتواند به خود متکی باشد،اظهار کرد: وضعیت صنعت برق کشور به صورتی پیش بینی شده است که در چشم انداز سال 1404، ایران در منطقه در جایگاه نخست از نظر ظرفیت تولید برق استقرار می‌یابد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی بدون برق کارایی ندارد و در حال حاضر پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر دوش صنعت برق کشور است، گفت: از دیگر ویژگی‌های صنعت برق این است که در تمام دنیا شاخص برق شاخص توسعه است.

قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره یه اینکه شاخص مصرف برق کشور بالا است و سالانه حدود شش درصد رشد دارد، اظهار کرد: این سوال ایجاد می شود که آیا این مصرف بالا به توسعه یافتگی ختم خواهد شد یا بخشی از این افزایش مصرف به توسعه تبدیل نشده است.

محمودی با بیان اینکه خدمات صنعت برق در سراسر کشور از گسترش بالایی برخوردار است، افزود: هم‌اکنون 100 درصد شهرها و 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار برق‌دار هستند.

وی با بیان اینکه ایران با کشورهای بسیاری مرز خاکی و آبی مشترک دارد و باید تلاش شود تا از نظر تبادل انرژی نیز کارآمد باشد، گفت: در زمینه استفاده از انرژی‌های نو که در حال حاضر حدود 250 مگاوات از آن استفاده می‌کنیم و از تمام پتانسیل و ظرفیت موجود کشور که حدود 77 هزار مگاوات است در طول سال‌های آینده استفاده ببریم.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به بحث هوشمندسازی سامانه‌ها و شبکه‌های برق اظهار کرد: باید در این امر مهم مشترکینی را نیز شریک کنیم تا با کمک آنان اقتصاد برق کشور را پویا سازیم چراکه سیاست برق وزارت نیرو به گونه‌ای است که به سمت پایین آوردن تلفات و هوشمند سازی شبکه‌های برق و استفاده از صنعت بهینه برق گام بر می‌دارد.

محمودی با بیان اینکه صنعت برق از شرکت‌های خارجی که برای کار آفرینی و سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی پیشقدم می‌شوند، استقبال خواهد کرد، گفت: تلاش می‌کنیم هزینه را برای این شرکت‌ها در امر بازاریابی و مشارکت با شرکت‌های داخلی پایین آوریم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا