مدیرکل وزارت نفت نروژ:

تولیدکنندگان گاز به سیگنال‌های دقیق بازار نیازمندند

تولیدکنندگان گاز به سیگنال‌های دقیق بازار نیازمندند

مدیرکل وزارت نفت نروژ با تاکید بر اینکه انرژی باید با قیمت معقول در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد، گفت: ما به تغییر زیرساخت‌های موجود نیازمندیم و لازم است تولیدکنندگان سیگنال‌های دقیقی از آینده بازار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، لاریس اریک آموت - مدیرکل وزارت نفت نروژ - در اجلاس سران مجمع کشورهای تولیدکننده گاز اظهار کرد: کشورهای تولیدکننده گاز علاوه بر اینکه باید سیگنال‌های دقیقی از بازار گاز و آینده آن دریافت کنندف به یک تقاضای متداوم در این بازار نیازمندند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا به اهمیت انرژی گازی پی برده است، تصریح کرد: ما در آینده نزدیک با بحث تغییر اقلیم مواجه خواهیم بود.

مدیر کل وزارت نفت نروژ افزود: اگر در تولید برق به جای زغال سنگ از گاز استفاده شود، نه تنها 50 درصد پاک‌تر است، بلکه مقرون به صرفه خواهد بود.

آموت با اشاره به انعطاف‌پذیری گاز نسبت به انرژی‌های تجدید ناپذیر عنوان کرد: اگر به جای زغال‌سنگ از گاز استفاده کنیم، تغییر اقلیم کاهش می‌یابد و همین امر تضمینی برای ممکن ساختن دستیابی به اهداف سازمان ملل است.

او همچنین با بیان اینکه گاز یک منبع مطمئن انرژی است، گفت: بازارهای گازی در حال به بار نشستن هستند و نروژ تا سال 2035 هنوز منابع گازی خواهد داشت. این درحالی است که ما 20 درصد گاز اروپا را در حال حاضر تامین می‌کنیم که این میزان در سال‌های آینده بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا