دبیرکل اوپک: افزایش تقاضای نفت و گاز نیازمند سرمایه گذاری 10 تریلیون دلاری است

دبیرکل اوپک: افزایش تقاضای نفت و گاز نیازمند سرمایه گذاری 10 تریلیون دلاری است

دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک گفت: افزایش 50 درصدی تقاضا برای نفت و گاز تا سال 2040 نیازمند سرمایه گذاری 10 تریلیون دلاری برای توسعه و گسترش میادین گازی است.

به گزارش بولتن نیوز،عبدالله سالم البدری عصر امروز(دوشنبه) در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی.ئی.سی.اف) افزود: بررسی ها نشان می دهد تا سال 2040 میلادی برای تامین نیاز انرژی کشورها به 2 تریلیون بشکه نفت و 2 تریلیون مترمکعب گاز نیاز است.
وی با بیان اینکه روند افزایش جمعیت در سال 2014 نشان داد همچنان نیاز به تامین انرژی وجود دارد، تاکید کرد: این روند نشان می دهد که نیاز به نفت و گاز رو به افزایش است و تردیدی نیست که جهان به این انرژی ها وابسته است.
البدری، به کشورهایی که هنوز از برق برخوردار نیستند اشاره کرد و گفت: 50 درصد این کشورها تا سال 2040 به انرژی به ویژه نفت و گاز احتیاج دارند.
دبیرکل اوپک با تاکید براینکه تا سال 2040 حدود 50 درصد نیاز انرژی از نفت و گاز تامین می شود، گفت: این آمار نشان می دهد در آینده با چالش های زیادی مواجه خواهیم بود.
وی به شکل گیری و گسترش مجمع صادرکنندگان گاز اشاره و خاطرنشان کرد: باید تجربیات کشورهای صادرکننده و تولیدکننده گاز با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود.
البدری، هدف از شکلگیری این مجمع را به رسمیت شناخته شدن حق اعضا در قبال منابع طبیعی جهان بیان کرد تا بتوانند از آن برای مردم کشورشان استفاده کنند.
وی افزود: کشورهای عضو مجمع باید کمک کنند تا گاز یک عامل ثبات بخش در همه جهان باشد.
دبیرکل اوپک ادامه داد: اکنون اهمیت ثبات به خصوص در قبال رویدادها و تحولات اخیر در بازار انرژی افزایش یافته است و ما باید به آینده نفت و گاز نگاه کنیم.
وی نیازبه تکنولوژی های جدید در نفت و گاز را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید به تغییرات اقلیمی نیز توجه شود.
البدری در ادامه از برگزاری جلسات اوپک در ماه آینده خبر داد و گفت: این جلسات برای آن است که تا سال 2020 به برخی اهداف خود در زمینه محیط زیست برسیم زیرا بسیار موضوع مهمی است.
دبیرکل اوپک تصریح کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که نگرانی همه ما در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است .
وی با بیان اینکه تعامل بیشتری بین انرژی و کشورها بوجود آمده است افزود: لذا باید تعاملات بین خود را در زمان های مقتضی افزایش دهیم.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با حضور 9 رئیس دولت و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، عصر امروز (دوشنبه) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) با حضور رئیسان جمهوری روسیه، عراق، بولیوی، ونزوئلا، گینه استوایی، نیجریه، ترکمنستان و نخست وزیر الجزایر در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
همچنین در این اجلاس فرستاده ویژه رئیس جمهوری آذربایجان، سالم البدری دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت و آلدو فلورس کویرگان دبیر مجمع بین المللی انرژی حضور دارند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس اجلاس، در مراسم آغاز به کار سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF)، سخنرانی کرد.
سران کشورهای صادرکننده گاز در جلسه امروز، مسایل مربوط به بازار جهانی گاز را مورد بررسی قرار خواهند داد. همچنین بیانیه پایانی سومین اجلاس سران GECF نیز پس از تایید اعضا، منتشر می شود.
کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال.ان.جی) را در اختیار دارند.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، آذربایجان، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز حضور دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا