کاهش تورم نقطه‌ به‌ نقطه در آبان

کاهش تورم نقطه‌ به‌ نقطه در آبان

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود از کاهش تورم نقطه به نقطه در آبان ماه خبر داد.

به گزارش نامه نیوز، مرکز آمار ایران در جدید ترین گزارش خود گزارش شاخص قمت کالا ها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور را در آبان ماه سال 94 اعلام کرد و بر اساس این گزارش شاخص کل (بر مبنای 100-1390)در آبان ماه سال 1394 عدد 220.1 را نشان میدهد که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)10.8 درصد میباشد که نسبت به ماه گذشته 10.9 درصد کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل(نرخ تورم شهری)در دوازده ماه منتهی به آبان ماه سال 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل 13.1 درصد است که نسبت به مهر ماه کاهش یافته است.

بنابر اعلام مرکز آمار شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به 250.6 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش داشته است.شاخص گروه اصلی خوراکی ها در آبان ماه به عدد 248.4 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش داشته است.شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل 8.0درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه 11.2 درصد است.شاخص گروه عمده خوراکی ها آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.9 درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به آبان ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.9 درصد است که نسبت به مهر ماه افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در آبان ماه 94 به رفم 209.7رسید که 0.9 درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات نسبت به مدت مشابه سال قبل 12.1 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه سال 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه 14 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه کاهش یافته است.

تورم نقطه به نقطه کاهش یافتتورم نقطه به نقطه کاهش یافت
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا