دبیرکل اوپک اعلام کرد:

نیاز به جذب ۱۰ تریلیون دلار در صنایع نفت و گاز جهان

نیاز به جذب ۱۰ تریلیون دلار در صنایع نفت و گاز جهان

دبیرکل اوپک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ میلادی نفت و گاز ۵۰ درصد از نیازهای انرژی جهان را تامین کنند، گفت: باید ۱۰ تریلیون دلار در صنایع نفت و گاز جهان سرمایه گذاری شود.

عبدالله سالم البدری دبیرکل سازمان اوپک امروز در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران با بیان اینکه گاز طبیعی عامل ثبات در نقاط مختلف جهان است، گفت: جمعیت جهان رو به افزایش است که همزمان با افزایش جمعیت، تقاضا برای مصرف انرژی در بسیاری از کشورهای جهان هم افزایش می‌یابد.

دبیر کل اوپک با اشاره به افزایش قابل توجه تقاضا برای نفت و گاز تا سال ۲۰۴۰ میلادی، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ میلادی نفت خام و گاز طبیعی ۵۰ درصد از نیازهای جهان را تامین کنند.

وی با اعلام اینکه تامین این بخش قابل توجه از تقاضای انرژی، نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید به ویژه در کشورهای صاحب ذخایر نفت و گاز است، اظهار داشت: براساس برآوردهای انجام شده باید تا سال ۲۰۴۰ میلادی حدود ۱۰ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید در صنایع نفت و گاز جهان انجام شود.

البدری با اشاره به نیاز ۲ تریلیون بشکه نفت خام و ۲ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی برای تامین نیازهای انرژی جهان تا سال ۲۰۴۰ میلادی، خاطرنشان کرد: در کنار جذب سرمایه، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، رعایت بیشتر مسائل زیست محیطی و جلوگیری از تغییرات اقلیمی جهان هم باید در دستور کار کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده انرژی قرار بگیرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا