رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

فعالیت اکتشافی ایمیدرو در معادن جنوب استان کرمان آغاز شد

فعالیت اکتشافی ایمیدرو در معادن جنوب استان کرمان آغاز شد

گروه اكتشاف و زمين شناسي - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: عملیات اکتشافی پهنه 7158 کیلومتری در جنوب استان کرمان توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) آغاز شد.

به گزارش ماین نیوز، محمود اسکندری نسب پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 40 سال است که عملیات اکتشافی پایه در استان و به خصوص جنوب استان انجام نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان یکی از نیازهای اساسی پیشرفت معدن، توسعه اکتشاف و شناخت پتانسیل های معدنی منطقه از طریق اکتشاف هدفمند در حوزه معادن دانست و بیان کرد: اکتشاف پهنه از دو سال پیش به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های سازمان مدنظر قرار گرفته و این کار از طریق تعریف مناطق وسیعی تحت عنوان پهنه و جذب سرمایه گذار آن انجام شد.

وی با بیان اینکه این برنامه جامع که با واگذاری 2 پهنه در شهرستان قلعه گنج به مساحت 2264 کیلومتر مربع و 1 پهنه به مساحت 1220 کیلومتر مربع در جبالبارز غربی شروع شده بود، تصریح کرد: با واگذاری بخشی از پهنه معدنی آباده - جازموریان به مساحت 7815 کیلومترمربع که در جنوب استان کرمان ادامه یافت.

اسکندری نسب تصریح کرد: پهنه 44817 کیلومتری آباده-جازموریان یکی از بزرگترین پهنه های معدنی کشور است که تقریباً 17.5 درصد آن در شهرستان های جنوبی استان کرمان واقع شده است.

وی افزود: این پهنه عظیم معدنی در شهرستان های فاریاب، کهنوج، منوجان، قلعه گنج و رودبار در جنوب استان کرمان قرار دارد و عملیات اکتشافی آن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال انجام است.

اسکندری نسب اظهار داشت: پس از پیگیری های مکرر سازمان از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمک های بی دریغ معاونت معدنی وزیر، مقرر شد به دلیل محرومیت منطقه جنوب استان کرمان، برخلاف برنامه های اولیه ایمیدرو، عملیات اکتشاف ابتدا از حوزه جنوب استان کرمان آغاز شود.

اسکندری نسب عنوان کرد: در محدوده پهنه فوق تاکنون 6 زون معدنی شناسایی شده که شامل مواد معدنی کرومیت، تیتانیوم، مس و آهن است و پیش بینی می شود با تکمیل روند اکتشاف تعداد زون های بیشتری در این پهنه وجود داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا