تازه ترین خبر درباره وام 25 میلیون تومانی خودرو/تصمیم بانک مرکزی برای 110 هزار دستگاه خودرو

تازه ترین خبر درباره وام 25 میلیون تومانی خودرو/تصمیم بانک مرکزی برای  110 هزار دستگاه خودرو

اقتصاد > اقتصاد کلان - مهر به نقل از مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از وصول چک خودروسازان درصورت کامل بودن مدارک مربوط به تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو خبر داد و گفت: امروز مجدداً این موضوع را به بانک‌ها متذکر شدیم.

سید علی اصغر میرمحمد صادقی گفت: بانک مرکزی برای تامین مالی ۱۱۰ هزار دستگاه خودرویی که با خودروسازان در راستای طرح تحریک تقاضا و اعطای وام 25 میلیون تومانی تفاهم کرده بود، هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: براساس تفاهم اولیه، مقرر شده بود که خودروسازان یا نمایندگی های ذیربط آنها مدارک و مستندات کامل به شرح لیست مشتریان، چک‌های ظهرنویسی شده توسط خودروسازان به انضمام مشخصات خودرو و همچنین سایر مدارک هویتی و شناسایی و... را ارائه کنند.

وی ادامه داد: برهمین اساس، خودروسازان این مدارک را باید به بانک‌ها تحویل دهند و بعد از آن، بانک‌ها صحت و کامل بودن مدارک را احراز می‌کنند و سپس مدارک برای بانک مرکزی ارسال خواهد شد تا این بانک نسبت به تامین مالی اقدام کند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی از نمایندگی ها و خودروسازان این مدارک را به طور کامل تحویل ندادند؛ مانند ظهرنویسی چک‌ها که انجام نشده بود، ضمن اینکه شرط اصلی و لازم این است که مدارک به صورت کامل و طبق تفاهم نامه های اولیه در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد.

میرمحمد صادقی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز مجدداً به بانک‌ها تاکید کردیم، در صورتی که مدارک و مستندات را به صورت کامل دریافت کردند، نسبت به کارهای بعدی اقدامات لازم را صورت دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا