آغاز مذاکرات گازی ایران-هلند/ پالایشگاه‌سازی محور گفتگوها

آغاز مذاکرات گازی ایران-هلند/ پالایشگاه‌سازی محور گفتگوها

دور جدید مذاکرات گازی ایران - هلند به منظور ساخت پالایشگاه و خطوط لوله انتقال گاز در ایران پس از لغو تحریم‌ها به میزبانی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید مذاکرات گازی ایران- هلند با گفتگوهای " هنک کامپ" وزیر اقتصاد هلند و حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در تهران آغاز شد.

بر این اساس همزمان با برگزاری نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در تهران، وزیر اقتصاد هلند گفتگوهای جدیدی به منظور سرمایه گذاری شرکت‌های هلندی در طرح پالایشگاهی و خطوط لوله انتقال گاز ایران آغاز کرد.

هنک کامپ از آمادگی سرمایه گذاری شرکت‌های هلندی در بخش‌های مختلف خطوط لوله و پالایشگاهی صنعت گاز ایران خبر داد و گفت: لغو تحریم به فرصتی طلایی برای توسعه همکاری های ایران و هلند در صنایع گاز تبدیل خواهد شد.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت هم با اشاره به آمادگی ایران به منظور ازسرگیری و توسعه همکاری های دو جانبه با شرکت های هلندی در صنایع گاز، اظهار داشت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خاص خود به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان گاز در جهان می تواند در بخش های مختلف این صنعت با شرکت های هلندی همکاری داشته باشد.

در این نشست وزیر اقتصاد هلند را مدیران و مسئولان ارشد ۲۹ شرکت اقتصادی و فعال در حوزه‌های مختلف صنعتی همراهی می کردند و قرار است مدیریت امور بین‌الملل شرکت گاز با ایجاد کارگروهی زمینه امضای قراردادهای جدید با هلندی‌ها در صنعت گاز را فراهم کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا